۰ نفر

بهترین روش های سریع لاغری

۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۴۲
کد خبر: 837416
بهترین روش های سریع لاغری

امروزه اضافه وزن و چاقی به معضل بزرگی تبدیل شده است و افراد زیادی را در جامعه درگیر خودش کرده است. همانطور که می دانید چاقی و اضافه وزن بر روی سلامت جسمی و روحی افراد تاثیر منفی دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، رژیم های لاغری و فعالیت های بدنی می توانند به افراد در کاهش وزن و تناسب اندام کمک کنند. اما تاثیر این روش ها بسیار کند است. از این رو بسیاری از افراد برای تسریع در فرآیند لاغری به سمت عمل لاغری می روند. عمل های لاغری روش های مختلفی دارند که ما در این مقاله قصد داریم دو روش سریع و ایمن آن یعنی بوتاکس معده و اسلیو معده را به شما معرفی کنیم.

بوتاکس معده چیست و چگونه انجام می شود؟

بوتاکس معده یک روش نوین و کم خطر برای لاغری است. در این روش ماده ای به نام بوتولینوم از طریق آندوسکوپی به عضلات معده تزریق می شود. بوتاکس باعث می شود تا روند فعالیت عضلات معده کند شود و در نتیجه غذا دیرتر از معده تخلیه شده و فرد دیرتر احساس گرسنگی کند. بنابراین مصرف غذا در طول روز کاهش پیدا می کند و در مدت زمان کوتاهی فرد به کاهش وزن ایده آل خود دست پیدا می کند.

تزریق بوتاکس به معده یک عمل سرپایی است و نازی به بی هوشی ندارد. این تزریق به 30 تا 40 نقطه از معده صورت می گیرد و ماندگاری آن حدود 4 تا 6 ماه است.

بوتاکس معده به چه افرادی پیشنهاد می شود؟

برای انجام بوتاکس معده لازم نیست که فرد شرایط خاصی داشته باشد و تقریبا همه افراد می توانند تزریق بوتاکس به معده خود را انجام دهند. اما اگر کسی دارای بیماری های زمینه ای مانند مشکلات قلبی و عروقی، مشکلات ریوی، ایروئید و دیابت باشد لازم است که ابتدا با پزشک متخصص در این رابطه مشورت کند. افرادی که شاخص توده بدنی bmi بالای 35 دارند استفاده از بوتاکس معده می تواند گزینه خوبی برای آنها باشد.

بهترین روش های سریع لاغری

مزایای بوتاکس معده

  • یک روش ساده و کم تهاجمی است که دوران نقاهت کوتاهی دارد
  • نسبت به سایر عمل های لاغری مانند لیپوماتیک و پیکر تراشی بی دردسرتر است و عوارض جانبی کمتری دارد.
  • باعث کاهش اشتها و احساس سیری برای مدت طولانی می شود و وزن را به سرعت کاهش می دهد.
  • بعد از دو ساعت از تزریق بوتاکس می توانید به فعالیت های روزمره خود بازگردید.
  • عملکرد طبیعی معده بهبود می یابد.

اسلیو معده چیست و چگونه انجام می شود؟

اسلیو معده یک عمل لاغری است که با برداشتن 80 درصد از حجم معده انجام می شود. معده به جای مانده شبیه موز یا آستین است برای همین به آن اسلیو می گویند. با کاهش حجم معده فرد غذای کمتری می تواند استفاده کند  و در نتیجه کالری کمتری را در طی روز دریافت می کند.

این عمل اغلب به منظور کاهش وزن و کنترل بیماری ‌های مرتبط با چاقی مانند دیابت نوع دو و فشار خون بالا انجام می ‌شود. در گاستکتومی، معمولا یک بخش از معده که بیشترین غلظت چربی و غذاهای سنگین را انباشته می ‌کند، حذف می ‌شود. این عملیات معمولا از روش‌های جراحی مختلفی مانند بخش بندی عمودی معده یا بخش بندی افقی معده انجام می ‌شود. اسلیو می‌ تواند به کاهش وزن و بهبود عوارض بیماری ‌های مرتبط با چاقی کمک کند، اما نیاز به رعایت رژیم غذایی و فعالیت بدنی پس از عمل جراحی دارد تا نتایج بهتری بدست آید.

مزایای اسلیو معده چیست؟

مزایای انجام جراحی اسلیو معده گسترده و متنوع است.

  • این عمل، باعث کاهش وزن بسیاری از بیماران می ‌شود، به خصوص زمانی که با استفاده از تکنیک‌ های لاپاراسکوپی انجام می ‌شود.
  • مدت زمان مداخله جراحی کمتر از یک ساعت است و بسیاری از بیماران بعد از عمل حداکثر یک شب را در بیمارستان یا کلینیک می ‌گذرانند.
  • بیماران باید حداقل سه هفته پس از عمل استراحت کنند، اما پس از این مدت، با رعایت مراقبت ‌های لازم و رژیم غذایی مناسب، می‌ توانند به فعالیت‌ های عادی خود بازگردند.
  • بعد از یک سال، بیش از یک سوم وزن بدن را از دست می ‌دهند و این تغییرات معمولا حتی تا شش ماه ادامه دارد.
  • این عمل باعث کاهش احساس گرسنگی و اشتها می ‌شود و سطح هورمون گرلین را کاهش می‌ دهد که می ‌تواند به حفظ وزن مناسب کمک کند.
  • برای 85 درصد از بیماران مبتلا به بیماری کبد چرب غیر الکلی، این عمل جراحی بهبودی به همراه آورده و می ‌تواند در کاهش درد مفاصل نیز موثر باشد.

بهترین روش های سریع لاغری

عوارض اسلیو معده چیست؟

اسلیو معده در کنار مزایای بسیار زیادی که دارد دارای معایبی نیز هست. این جراحی یک روش امن و کم خطر است و احتمال مرگ و میر در آن بسیار کمتر از 0.5 درصد است. با این حال، همانند سایر جراحی ‌ها، اگر به مراقبت ‌های پس از عمل توجه نشود، ممکن است با مشکلاتی مانند عفونت، خونریزی و آسیب به اعضای دیگر مواجه شود. عوارضی نیز ممکن است به دلیل برخی بیماری‌ های پایه مانند بیماری ‌های خود ایمنی رخ دهد و در برخی موارد، افراد ممکن است نیاز به جراحی دوباره داشته باشند.

اگرچه این مشکلات نادر هستند و احتمال رخداد آنها کمتر از یک درصد است، اما برخی از عوارض جانبی احتمالی اسلیو معده شامل خونریزی در زخم ناشی از عمل، تشکیل لخته خون یا ترومبوز ورید عمقی (DVT)، آمبولی ریوی و نشت مایعات درون معده، انسداد معده، سوزش معده و کمبود ویتامین‌ های تولید شده توسط معده است.

برای داشتن نتایج موفق، مراقبت ‌های پس از عمل بسیار مهم است. این شامل اجتناب از پرخوری، رعایت رژیم غذایی مناسب تحت نظر پزشک متخصص، انجام فعالیت ‌های ورزشی تایید شده توسط متخصص و توجه به تمام نکات پس از عمل است.

جمع بندی

عمل های لاغری راهی سریع و آسان برای دستیابی به وزن ایده آل هستند. اما باید توجه داشته باشید که این عمل ها برای کسانی مناسب هستند که دارای شاخص توده بدنی بالا باشند و از انواع رژیم های لاغری و ورزش منظم جواب نگرفته باشند. در بین عمل های لاغری بوتاکس معده و اسلیو معده از جمله روش های کم خطر هستند و تاثیر بسزایی در کاهش اشتها و در نتیجه کاهش وزن دارند.

این مطلب رپورتاژ آگهی است و توسط تیم تحریریه اقتصادآنلاین تهیه نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha