۰ نفر

فوری؛ آغاز حذف کارت بانکی / با موبایل خرید کنید!

۲۹ فروردین ۱۴۰۳، ۹:۱۵
کد خبر: 836868
فوری؛ آغاز حذف کارت بانکی / با موبایل خرید کنید!

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی از اجرای طرح کهربا توسط۶ بانک خبر داد و گفت: با این طرح تراکنش بانکی با برنامک‌های هوشمند تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی انجام می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین تسنیم، مصطفی قمری‌وفا، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی با اعلام این خبر تأکید کرد: بانک مرکزی در راستای تنوع بخشی به ابزارهای پرداخت و بروزرسانی ظرفیت‌های شبکه پرداخت کشور، طرح کهربا را در دستور کار دارد. بر این اساس، مشتریان شبکه بانکی امکان تعریف کارت بانکی فیزیکی خود در برنامک‌های هوشمند مبتنی بر تلفن همراه را دارند. 

او گفت:‌ با طرح کهربای بانک مرکزی، امکان انجام تراکنش‌های خرید با استفاده از نسخه الکترونیکی ایمن کارت‌های بانکی و استفاده از آن‌ها به جای کارت‌های فیزیکی بانکی روی دستگاه‌های پایانه فروشگاهی مجهز شده، مطابق با آخرین فناوری و استانداردهای روز میسر گردیده است.

به گفته مدیر روابط عمومی بانک مرکزی،‌ هم‌اکنون ۶ بانک کشاورزی، تجارت، ملت، ملی، آینده و صادرات تحت پوشش بوده و تعداد بانک‌های این طرح در حال افزایش است.

فوری؛ آغاز حذف کارت بانکی / با موبایل خرید کنید!

به گزارش تسنیم، پیش از این محرمیان معاون فناوری های نوین بانک مرکزی گفته بود: در طرح کهربا، این امکان فراهم شده تا اطلاعات کارت های بانکی که الان به صورت فیزیکی در اختیار افراد است در گوشی تلفن همراه افراد در قالب یک اپلیکشن ثبت شود و فرد در هنگام خرید وقتی به فروشگاه مراجعه می کند گوشی تلفن همراه فرد تبدیل به هر یک از کارت های بانکی وی می شود. کافی است یکی از کارت ها به صورت پیش فرض انتخاب شود و پس از باز شدن قفل گوشی تلفن همراه بارکد خوان مقابل گوشی قرار گیرد و پول کالای خریداری شده جابه جا ‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    0 0
    اخه با حذف کارت ایا مشکلات اقتصادی حل میشود . جمع کنید این کارهای حاشیه ای به درد نخور را به فکر مهار تورم باشید . مگه با حذف کارت و صفر پول مشکل حل می شود . اینجوری فقط بیشتر مردم سر در گم میشوند اخه همه مردم بخصوص سالخورد ها که مبایل بلد نیستن تکلیفشون چی میشه. به فکر گرانی پیاز و سب زمینی باسین. حذف کارت پیش کش . لعنت به مسئولینی که به جای حل مشکلات اصلی فقط به فکر گیج کردن مردم هستن تا کارهای اصلی نادیده گرفته شود و فقط به فکر رزومه خودشون هستن
  • GB ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    0 0
    ایا فکر صرقت مبایل افراد و یا مفقود شدنش رو کردید برای ایجاد یک طرح کیف مبیال بسیار خوب است ولی بیشتر سازو کارهای امنیتی انرا بر رسی کنید ویک از بهترین راهها دریافت اطلاعات از کشور چین است که از پیشرفته ترین روش نقل وانتقال کیف پول ویا اثر از کف دست استفاده میکند ؟ وتولید وهزینه چاپ اسکناس بی ارزش هم به صرفه نمیباشد.