۰ نفر

۹۰۰ کیلوگرم مرغ فاسد معدوم شد

۲۰ فروردین ۱۴۰۳، ۱۹:۱۸
کد خبر: 835155
۹۰۰ کیلوگرم مرغ فاسد معدوم شد

 رییس اداره دامپزشکی شهرستان اهواز گفت: بیش از ۵۰۰ مورد پایش و مراقبت بیماری مشمشه در سال گذشته در واحدهای پرورش اسب این شهرستان انجام شده که نتیجه همه منفی بود.

به گزارش اقتصادآنلاین

، سید مرتضی قریشی روز دوشنبه بیان کرد: مشمشه یکی از بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان است که اسب، قاطر و الاغ در خطر ابتلا به آن قرار دارند.

وی با اشاره به این موضوع که هیچ نوع واکسن مؤثری برای پیشگیری از بیماری مشمشه وجود ندارد عنوان کرد: مهمترین راه کنترل و پیشگیری از این بیماری مشترک بین انسان و حیوان، شناسایی و حذف حیوان آلوده است.

قریشی تصریح کرد: مشمشه نوعی بیماری نادر و بالقوه کشنده باکتریایی است که از تک‌سمی‌های آلوده به انسان منتقل می‌شود، این بیماری خطرناک با درگیر کردن دستگاه تنفس در انسان می‌تواند موجب مرگ شود.

رییس اداره دامپزشکی شهرستان اهواز مهمترین علت ابتلای تک سمیان به این بیماری را تغذیه نامناسب و نگهداری حیوان در مکان‌های غیربهداشتی عنوان کرد و افزود: جلوگیری از تردد غیر مجاز دام، رعایت شرایط قرنطینه‌ای و ضدعفونی نواحی آلوده از مهمترین روش‌های مهار این بیماری است.

وی یادآور شد: در راستای تداوم روند پیش رو، از متصدیان باشگاه‌های سوارکاری و مالکین اسب‌ها درخواست می‌شود نسبت به رعایت ضوابط بهداشتی - قرنطینه‌ای و دریافت مجوز حمل از دامپزشکی اقدام کنند.

کشف و معدوم سازی بیش از ۹۰۰ کیلوگرم مرغ کشتار روز تاریخ گذشته در اهواز

قریشی گفت: بیش از ۹۰۰ کیلوگرم مرغ کشتار روز تاریخ گذشته در شهرستان اهواز معدوم شد.

رییس اداره دامپزشکی شهرستان اهواز بیان کرد: همزمان با اجرای طرح تشدید نظارت بر بهداشت فرآورده‌های خام دامی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان اکیپ‌های بازرسی و کنترل بهداشتی اداره دامپزشکی شهرستان اهواز در بازدیدهای ادواری از مراکز عرضه مواد خام دامی، بیش از ۹۰۰ کیلوگرم مرغ کشتار روز تاریخ منقضی و غیربهداشتی را ضبط، معدوم و از چرخه مصرف انسانی خارج کردند.

وی با اشاره به اینکه کنترل بهداشتی فرآورده‌های خام دامی جزو رسالت‌های اصلی دامپزشکی است و تامین امنیت غذایی شهروندان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است اظهار کرد: نظارت بر تولید و توزیع بهداشتی و اصولی فرآورده‌های خام دامی در مراکز عرضه، سردخانه‌ها، کشتارگاه‌ها، رستوران‌ها، قصابی‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای بر عهده دامپزشکی است و این اماکن به صورت مستمر توسط بازرسان دامپزشکی رصد و پایش می‌شود.

قریشی تصریح کرد: تامین امنیت غذایی و ارتقای بهداشت مواد غذایی مصرفی شهروندان از مهمترین اهداف مجموعه دامپزشکی به شمار می‌رود.

قریشی از شهروندان خواست: به منظور ارتقای سطح سلامت و بهداشت فرآورده‌های خام دامی در صورت مشاهده هرگونه تخلف در مراکز عرضه مراتب را از طریق شماره ۰۶۱۳۳۳۶۹۱۲۱ اطلاع داده تا اقدامات و بررسی‌های لازم انجام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha