۰ نفر

تهرانی ها بخوانند!

۱۲ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۳۹
کد خبر: 833458
تهرانی ها بخوانند!

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: هشدار هواشناسی برای وزش باد خیلی شدید در تهران طی امروز و فردا صادر شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفتگو با از صدور هشدار هواشناسی برای سامانه وزش باد شدید و ناپایداری‌های متناوب همرفتی طی امروز ۱۲ فروردین ماه  و ۱۳ فروردین ماه صادر شده است.

وی ادامه داد: وزش باد شدید گاهی خیلی شدید به ویژه ظهر یکشنبه تا دوشنبه در نیمه جنوبی و نواحی غربی استان ناپایداری‌های متناوب همرفتی به ویژه بین ساعات ظهر تا شب یکشنبه و سه شنبه و چهارشنبه در نیمه شمالی استان. منطقه اثر استان تهران به ویژه نیمه جنوبی و مناطق غربی و ارتفاعات را شاهد خواهیم بود.

او می گوید: احتمال سقوط اشیاء از ارتفاع و شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال امکان خسارت به تجهیزات شهری از جمله تابلوهای تبلیغاتی داربست‌ها و سازه‌های موقت و پوشش گلخانه‌ها احتمال خیزش موقت گردوخاک و کاهش شعاع دید و کاهش موقت کیفیت هوا در مناطق مستعد در نواحی شمالی به ویژه ارتفاعات شمال شرق و ارتفاعات بالادست رشد ابرهای همرفتی و وزش باد شدید موقتی و رگبار باران با احتمال رعد و برق و بارش تگرگ لغزندگی بعضی معابر و جاده‌های کوهستانی امکان سیلابی شدن مسیل ها، گاهی مه رقیق و محدودیت دید در گردنه‌های کوهستانی وجود دارد.

ضیائیان اظهار کرد: اطمینان از استحکام سازه‌های موقت نصب قیم برای نهال‌های جوان احتیاط در فعالیت‌های عمرانی پرهیز از تردد و پارک خودرو در کنار ساختمان‌های نیمه کاره و سازه‌های موقت و درختان کهن سال عدم استقرار در موقعیت‌های مرتفع نظیر داربست‌ها و دکل‌های مخابراتی اجتناب از پرواز با گلایدر و هواپیماهای آموزشی پرهیز از قرار گرفتن و چرای دام در ارتفاعات پرهیز از صعود به قله ها، عدم توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها توصیه می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha