۰ نفر

عضو اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با اقتصادآنلاین؛

اقتصاد ایران تعطیل است و کارآمدی لازم را ندارد/ فقط یک نمای فانتزی از اقتصاد را می‌خواهیم

۱۳ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۲۰
کد خبر: 833132
اقتصاد ایران تعطیل است و کارآمدی لازم را ندارد/ فقط یک نمای فانتزی از اقتصاد را می‌خواهیم

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: با مجموعه سیاست‌هایی که ظرف ماههای گذشته از سوی دولت اتخاذ شده و البته از سوی سایر دولتها هم مسبوق به سابقه بوده است؛ اقتصاد ایران تقریبا تعطیل شده و کارآمدی لازم را در کشور ندارد؛ به این معنا که در ایران سیاستگذاران فقط یک نمای فانتزی از اقتصاد را می‌خواهند و اصول اقتصادی را رعایت نمی‌کنند.

اقتصادآنلاین - فاطمه جوادی: حمیدرضا صالحی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: مساله مهم بازار در کشور ما حضور و مداخله دولت است، این موضوع باید به مرور حل می‌شد و ما شاهد این بودیم که دولت از اقتصاد بیرون می‌رود.

وی افزود: در دهه‌های گذشته این اتفاق در کشورمان افتاده و امروزه شاهد برکات آن هستیم. نمونه این وضعیت هم صنعت مخابرات است، بعد از این دولت فقط رگولاتوری در مخابرات را پیش گرفت، قیمت سیم‌کارت موبایل که در آن زمان یک میلیون تومان بود و مردم باید برای خرید آن صف می‌بستند به ۵ هزار تومان رسید.

وی ادامه داد: هر چقدر دولت از اقتصاد بیشتر بیرون برود، سودش هم شامل مردم و هم دولت شده و حتی درآمد دولت بیشتر می‌شود، چرا که دولت در همه بنگاه‌های اقتصادی ۳۰ درصد شریک است و هر چقدر کسب و کارها رونق یابد میزان سود دولت بیشتر می‌شود.

عضو اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: همه جای دنیا دولت‌ها از محل درآمدهای مالیاتی درآمد خود را افزایش می‌دهند نه با سیاست‌های انقباضی، بسته و چپ سوسیالیستی که هنوز در برخی مسئولین ما وجود دارد و باعث می‌شود که اقتصاد قفل شود.

صالحی عنوان کرد: اقتصاد تعطیل شده و آن کارآمدی لازم را در کشور ما ندارد. در ایران فقط یک نمای فانتزی از اقتصاد را می‌خواهیم و اصول اقتصاد را رعایت نمی‌کنیم. مهمترین اصل اقتصاد بحث عرضه و تقاضا است و متاسفانه هم در عرضه و هم در تقاضا دولت ورود می‌کند.

وی توضیح داد: اگر دولت اجازه می‌داد بخش خصوصی انرژی را در دست بگیرد و معضل ناترازی برق را حل کند، دیگر شاهد مشکلی به نام ناترازی و کمبود نبودیم و صنایع بیشتر برق و به تبع آن بیشتر تولید، اشتغال و صادرات داشتند و درآمد دولت هم از مالیات صنایع افزایش می‌یافت.

عضو اتاق بازرگانی تهران بیان کرد: شاهد این هستیم که تمام اصول علم اقتصاد زیر پا گذاشته می‌شود و دولت مثل گذشته می‌خواهد در همه جای اقتصاد حضور داشته باشد، این پیام منفی به بخش خصوصی و به این معناست که باید از اقتصاد بیرون برود.

صالحی در پایان تاکید کرد: بسیاری از افراد که هنوز مانده‌اند عاشق کشورشان هستند و می‌خواهند کار کنند و کشور را بسازند. با توجه به اتمام حجت اخیر مقام معظم رهبری، دولت باید این فرصت را بخش خصوصی بدهد و در مقابل صحبت‌های ایشان قرار نگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۳
    4 0
    دلت خوش هست دولت ومجلس و...به ریش مردم می خندنندومیگویند خرهای خوبی هستن
  • علی IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    3 0
    کوگوش شنوا
  • جعفر IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    0 0
    یکساله دارم کارگری میکنم بلکه مقداری پول جمع کنم و بدم به قاچاقبر تا از این کشور خرابشده فرار کنم ، من که کارگر هستم ،حداقل میرم خارج که بدونم تورم ندارن وپولشون شصت برابر ارزشش از پول ایران بیشتره.
  • مجید IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    0 0
    خانه از پای بست ویران است خواجه درفکر نقش ایوان است