۰ نفر

زعفران ۹۷ میلیون تومان شد

۲ فروردین ۱۴۰۳، ۲۳:۰۷
کد خبر: 832009
زعفران ۹۷ میلیون تومان شد

نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: براساس مصرف جهانی و میزان قاچاق، صادرات زعفران به مرز ۲۰۰ تن رسیده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا میری گفت: بررسی ها حاکی از آن است که تقاضا برای خرید زعفران در بازار داخلی و خارجی وجود دارد.

او قیمت هرکیلو زعفران پوشال را ۶۵ میلیون تومان، سرگل ۷۶ و ۷۷ میلیون تومان، نگین ۹۰ تا ۹۷ میلیون تومان اعلام کرد.

میری ادامه داد: با توجه به کاهش عرضه زعفران احتمال نوسان قیمت به بازارهای هدف وجود دارد.

نایب رئیس شورای ملی زعفران درباره آخرین وضعیت صادرات افزود: گرچه گمرک آمار اسفند را اعلام نکرده است، اما برآوردها حاکی از آن است که صادرات همانند ۴ تا ۵ ماه پیش کاهشی خواهد بود. البته این به معنای کاهش تقاضا در بازارهای خارجی نیست چراکه بخشی از زعفران قاچاق می شود.

او از رونق قاچاق زعفران خبر داد و گفت: بنابر آمار مصرف جهانی زعفران ۳۲۰ تن است که صادرات سالانه به مرز ۲۰۰ تن رسیده و براین اساس ۱۲۰ تن زعفران به آن سوی مرزها قاچاق می شود. 

نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: بنابر آمار ماهانه ۱۰ تن زعفران به بازارهای هدف قاچاق می شود،درحالیکه با جلوگیری قاچاق ۱۲۰ تن زعفران، رقمی معادل ۱۲۰ میلیون دلار ارزآوری خواهیم داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • شهر وند IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
    0 0
    این اقتصاد دانها با جو روانی حاکم بر جامعه و سناریو انتخابات پیش روی امریکا و پیش بینی تورم در سال جاری جدید و دلالان بازار ها یاس و ناامیدی در بین جامعه به یک جنگ ارزی تمام عیار روبرو شده که می طلبد نیروهای نترس در این میدان ورود کنند و این غاعله ها را پایان دهند داخلی ها هم دنبال جیب خود و ماهی گرفتن از اب گل الود هستند که باید با شدت تمام و سنگر سازی قوی و تهاجمی وارد عرصه دفاع شد و هراسی هم در دل در این شرایط جنگ اقتصادی که ایران را از هر طرف مورد هجمه پولی و مالی و ایجاد جو روانی خاص منطقه قرار داده مقابله و تهاجمی بر خورد کرد شهر وند