۰ نفر

سرمایه‌گذاری میلیاردی آمریکا در فیلیپین

۲۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۹:۲۳
کد خبر: 829999
سرمایه‌گذاری  میلیاردی آمریکا در فیلیپین

وزیر بازرگانی آمریکا در سفر به مانیل گفت: شرکت‌های آمریکایی بیش از یک میلیارد دلار در زمینه‌های گوناگون در فیلیپین سرمایه‌گذاری می‌کنند.

به گزارش اقنصادآنلاین به نقل از ایرنا، جینا رایموندو، وزیر بازرگانی آمریکا روز دوشنبه در سفر به مانیل اعلام کرد: شرکت‌های آمریکایی قرار است بیش از یک میلیارد دلار در فیلیپین سرمایه‌گذاری کنند.

رایموندو در یک ماموریت تجاری و سرمایه گذاری دو روزه که برای نخستین بار با مشارکت فیلیپین برگزار می شود به مانیل سفر کرده است، این هیئت شامل مدیران ۲۲ شرکت از جمله شرکت هواپیمایی یونایتد، شرکت گوگل، مایکروسافت و... است.

او گفت که این سرمایه گذاری ها حوزه هایی مانند انرژی خورشیدی، وسایل نقلیه الکتریکی و دیجیتالی شدن را در بر می گیرد.

یونایتد هفته گذشته اعلام کرد که از ۳۱ جولای پروازهای جدیدی را از توکیو-ناریتا به سبو در فیلیپین، آغاز خواهد کرد.

تلاش‌های آمریکا برای تعمیق روابط اقتصادی با فیلیپین با افزایش همکاری های دفاعی همراه است. جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و فردیناند مارکوس جونیور، رئیس‌جمهور فیلیپین، مشتاق مقابله با اقدامات تهاجمی چین در دریای چین جنوبی و نزدیکی تایوان هستند.

رایموندو در نشستی مشترک با مقامات فیلیپین پس از دیدار با مارکوس در کاخ ریاست جمهوری گفت: تعهد واشنگتن به گسترش تجارت و سرمایه‌گذاری در فیلیپین به منطقه بزرگتر هند و اقیانوس آرام از طریق چارچوب اقتصادی هند-اقیانوس آرام- متشکل از ۱۴ کشور گسترش می یابد.

رایموندو بار دیگر تاکید کرد که ایالات متحده قصد جدایی از چین را ندارد اما پکن اجازه دسترسی به فناوری پیشرفته واشنگتن را نخواهد داشت.

رایموندو گفت: کار من این است که از مردم آمریکا محافظت کنم و مطمئن شوم چین به پیشرفته‌ترین فناوری‌های ما، از جمله فناوری نیمه هادی، فناوری هوش مصنوعی که ما از آن برخورداریم، دسترسی نداشته باشد.

او همچنین اتحاد آمریکا با فیلیپین را دوباره تایید کرد.

فیلیپین یک معاهده دفاعی متقابل ۷۳ ساله با ایالات متحده دارد که این کشور را به قدیمی ترین متحد پیمان واشنگتن در منطقه آسیا و اقیانوسیه تبدیل می کند.

رایموندو پس از بازدید از مانیل، برای دیدارهای دو روزه به تایلند سفر خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha