۰ نفر

فراخوان ثبت‌ نام بیمه تامین اجتماعی مادران + جزییات

۹ اسفند ۱۴۰۲، ۲۰:۴۶
کد خبر: 827483
فراخوان ثبت‌ نام بیمه تامین اجتماعی مادران + جزییات

فراخوان ثبت‌ نام بیمه تامین اجتماعی مادران صادر شد.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ماده ۱۰۳ قانون برنامه ششم که براساس آن دولت مکلف بوده، طرح بیمه زنان دارای سه فرزند روستایی و عشایر را عملیاتی کند، اظهار کرد: اکنون پس از طی تشریفات صورت گرفته، تعداد قابل توجهی از افراد، حسب استعلام از سازمان ثبت احوال مشمول این طرح می‌شوند؛ به طوری که حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار زن روستایی و عشایر که دارای سه فرزند و بیشتر هستند، مشمول طرح مذکور شدند.

سید صولت مرتضوی در نشستی خبری درخصوص اعلام فراخوان ثبت‌ نام از مادران غیرشاغل دارای سه فرزند و بیشتر در مناطق روستایی و عشایری در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت، با بیان اینکه یکی از شعارهای اساسی و راهبردهای برنامه‌ای دولت سیزدهم موضوع عدالت اجتماعی است و تکافل اجتماعی یکی از شاخه‌های آن است، گفت: در حوزه تکافل اجتماعی طی این ۲.۵ سال اقدامات شایسته‌ای انجام شده است.

وی با اشاره به تقویت منابع نهادهای حمایتی گفت: به منظور تحت پوشش قرار دادن افرادی که پشت نوبت نهاد کمیته امداد یا سازمان بهزیستی قرار گرفتند و به منظور پوشش حداکثری، حسب گزارشات رییس کمیته امداد و رییس سازمان بهزیستی اعلام شده که ما به صورت روزشمار هیچ مددجوی تحت پوششی در نوبت نداریم و اکنون به روز به متقاضیان پاسخگویی می‌شود و تحت پوشش قرار می‌گیرند.

مرتضوی افزود: در همین راستا افزایش مستمری آحاد تحت پوشش مدنظر بود که در سال ۱۴۰۲، ۴۰ درصد به مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی افزوده شد. تعداد کسانی که طی این ۲.۵ سال دولت سیزدهم تحت پوشش بهزیستی قرار گرفتند، بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر از آحاد مختلف جامعه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha