۰ نفر

گزارش اقتصادآنلاین از قیمت انواع تورهای داخلی؛

الان زمان مناسبی برای کویرگردی است؟ / قیمت تور کویر در اسفند ۱۴۰۲ + جدول

۸ اسفند ۱۴۰۲، ۲۱:۱۲
کد خبر: 827277
الان زمان مناسبی برای کویرگردی است؟ / قیمت تور کویر در اسفند ۱۴۰۲ + جدول

قیمت تورهای کویرگردی برای سفر در اسفند ۱۴۰۲ را در این گزارش بخوانید.

اقتصاد آنلاین - معصومه حیدریان؛ کویر همیشه یکی از جاهایی بوده که گردشگران زیادی را به خود جذب کرده و می‌کند. همانطور که دیدن طبیعت و مناظر سرسبز لذت‌بخش است، دیدن کویر و خوابیدن زیر آسمان صاف کویر یکی از بهترین سفرهای هر شخصی در زندگی می‌تواند باشد.

تور کویر همیشه متقاضیان زیادی داشته و دارد. به خصوص در این فصل که هوا سرد است، بهترین زمان برای کویرگردی را در اختیار دارید.

یکی از مهم‌ترین و اولین مواردی که برای سفر به کویر باید در نظر بگیرید، بررسی بهترین زمان سفر است؛ چرا که کویر، آب و هوای خاصی دارد. شاید تصور کنید که چون کویر با خشکی و گرما عجین شده، همیشه باید انتظار آفتاب داغ و سوزان داشته باشیم. این تصور درست است اما در کنار روزهای گرم، شب‌های سرد و خشکی هم دارد. حتما این مسئله را در نظر داشته باشید که اگر در فصول گرم سال قصد کویرگردی دارید، آفتابی طاقت‌فرسا در انتظار شماست. بنابراین بهترین فصل برای سفر به کویر می‌تواند پاییز تا اوایل بهار باشد. ضمن این که با سفر در زمستان، این شانس را دارید که حیوانات به خواب زمستانی رفته باشند و کمتر دغدغه برخورد با انواع حیوانات کویری را خواهید داشت.

برای سفر به کویر چه لباسی بپوشیم؟

برای سفر به کویر باید چند دست لباس همراه با خود ببرید. ابتدا با لباس‌هایی نخی، رنگ روشن، گشاد و ترجیحا آستین بلند شروع می‌کنیم. شرایط آب و هوایی کویر و گرمای آن به گونه‌ای است که پیشنهاد می‌کنیم، برای این که در حین راه رفتن و کویرگردی، با تعریق زیاد و لباس تنگ و چسبان اذیت نشوید، لباس نخی و گشاد بپوشید که راحت باشید. ضمن این که با آستین بلند آن، از پوست‌تان در برابر آفتاب‌سوختگی محافظت می‌کنید.

لباس گرم به همراه داشته باشید؛ چرا که برخلاف تصور و با وجود آفتاب داغ و سوزان روز، شب سردی در انتظار شماست. پیشنهاد می‌کنیم که حتی اگر قصد ندارید، شب را در کویر سپری کنید، باز هم لباس گرم را همراه خود داشته باشید؛ چرا که ممکن است باران‌های سیل‌آسا و ناگهانی کویر غافل‌گیرتان کنند.

کفش مناسب کویرنوردی بپوشید. پوشیدن صندل ممکن است خطرات گزیدگی توسط خزندگان را به همراه داشته باشد. پس اگر در تور سفر به کویر شرکت کرده‌اید، یادتان باشد که به ویژه برای شب‌نشینی در کویر کفشی را همراهتان داشته باشید که از پایتان در برابر ورود حشرات و شن و ماسه محافظت کند.

دستمال گردن، شال یا اسکارف و عینک را فراموش نکنید. در کویر گاهی طوفان شن شروع می‌شود که به اسکارف نیاز دارید تا دهان و بینی خودتان را محافظت کنید. همچنین عینکی که از ورود شن به چشمانتان جلوگیری کند.
کلاه را فراموش نکنید؛ چون در کنار یک لایه ضدآفتاب می‌تواند، محافظ خوبی برای پوستتان باشد.

این وسایل را با خود به کویر نبرید!

با استفاده از تجریبات دیگران و راهنمای سفر به کویر، خوب است بدانید که قرار است به سفری بروید که تجملات در آن جایی ندارد. پس بهتر است از همراه داشتن این وسایل خوداری کنید.

- شلوار جین و لباس‌های چسبان
- جواهرات و لوازم ارزشمند
- لوازم الکترونیکی غیرضروری - نمک و شن به آنها آسیب می‌زند.

هزینه سفر به کویر

هزینه‌های سفر به کویر با توجه به وسیله نقلیه، مدت اقامت و ... متفاوت است. به طور مثال، سفر به کویر مصر پایتخت کویر ایران از تاریخ ۹ تا ۱۱ اسفند، برای هر نفر 2 میلیون و 750 هزار تومان هزینه دارد. این در حالی است که تور کویر رویایی مصر تا آبشار نمکی پتاس برای یک شب و دو روز، 2 میلیون و 200 هزار تومان قیمت دارد.

تور ۱ شب و ۲ روز کویر ابوزید آباد نیز نفری یک میلیون و 750 هزار تومان اعلام شده است.

هزینه تورهای دیگر کویرگردی را در جدول زیر بخوانید؛

*لازم به ذکر است قیمت‌های درج شده در جدول مربوط به سایت‌های فروش اینترنتی است و به دلیل نوسان قیمت‌ها و سایر عوامل ممکن است با نرخ امروز متفاوت باشد.*

قیمت تورکویرگردی ویژه اسفند ۱۴۰۲
مشخصات تور تاریخ رفت و برگشت مدت اقامت حمل و نقل قیمت به ازای هر نفر (تومان)
کویر مرنجاب ۱۰ تا ۱۱ اسفند ۱ شب و ۲ روز اتوبوس ۳۲ نفره VIP ۱٬۵۹۰٬۰۰۰
کویر ابوزید آباد تا باغ فین کاشان ۱۱ اسفند ۱ روزه اتوبوس ۴۴ نفره توریستی ۹۵۰٬۰۰۰
کویر مصر ۹ تا ۱۱ اسفند ۱ شب و ۲ روز اتوبوس ۳۲ نفره VIP ۲٬۷۵۰٬۰۰۰
کویر رویایی مصر تا آبشار نمکی پتاس ۹ تا ۱۱ اسفند ۱ شب و ۲ روز اتوبوس ۳۲ نفره VIP ۲٬۲۰۰٬۰۰۰
کویر ابوزید آباد ۱۰ تا ۱۱ اسفند ۱ شب و ۲ روز اتوبوس ۳۲ نفره VIP ۱٬۷۵۰٬۰۰۰
طبس تا کال جنی ۱۵ تا ۱۸ اسفند ۲ شب و ۳ روز اتوبوس ۳۲ نفره VIP ۴٬۲۵۰٬۰۰۰
کویر کاراکال و یزدگردی ۱۶ تا ۱۸ اسفند ۱ شب و ۲ روز اتوبوس ۲۵ نفره VIP ۲٬۳۵۰٬۰۰۰
کویر ابوزید آباد ۱۷ تا ۱۸ اسفند ۱ شب و ۲ روز اتوبوس ۲۵ نفره VIP ۱٬۷۵۰٬۰۰۰
کمپ کویری ویژه چهارشنبه سوری ۲۴ تا ۲۵ اسفند ۱ شب و ۲ روز ماشین شخصی ۳٬۸۹۰٬۰۰۰

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha