۰ نفر

رئیس جمهور اندونزی: قیمت مواد غذایی تا پایان رمضان ثابت بماند

۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۸:۰۰
کد خبر: 826996
رئیس جمهور اندونزی: قیمت مواد غذایی تا پایان رمضان ثابت بماند

رییس جمهور اندونزی در گفت‌وگو با اعضای کابینه، خواستار حفظ قیمت‌ مواد غذایی تا پایان ماه مبارک رمضان در این کشور اسلامی شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا،  جوکو ویدودو، رئیس جمهوری اندونزی به وزارتخانه‌ها و مؤسسات مربوطه دستور داد تا پیش از ماه مبارک رمضان که از مارس تا آوریل ۲۰۲۴ (اسفند ۱۴۰۲ تا فروردین ۱۴۰۳) پیش بینی شده است، ذخایر مواد غذایی و ثبات قیمت‌ها را حفظ کنند.

خبرگزاری آنتارا گزارش داد که وی علاوه بر حفظ موجودی و قیمت کالاهای اساسی، خواستار تسریع در توزیع تمامی بسته‌های حمایتی اجتماعی شد.

این دستورالعمل در جلسه عمومی کابینه اندونزی برای ماه مبارک رمضان در کاخ ایالتی جاکارتا اعلام شد که در آن تدارکات عید فطر، برنامه های کاری دولت، چارچوب کلان اقتصادی و نکات اصلی سیاست مالی ۲۰۲۵، بررسی شد.

ویدودو در این راستا گفت: ما در ماه مارس وارد ماه رمضان خواهیم شد و در ماه آوریل عید فطر را جشن خواهیم گرفت. از همه وزارتخانه‌ها و نهادهای ذیربط می‌خواهم هوشیار باشند و اطمینان حاصل کنند که جامعه بتواند با آرامش به انجام امور عبادی خود بپردازد.

وی همچنین از وزارتخانه‌ها و نهادهای ذی‌ربط خواست زیرساخت‌ها و راه‌های حمل‌ونقلی را که برای پیوستن به مراسم عید سعید فطر مورد استفاده قرار می‌گیرد را آماده کنند.

پیش از این، آریف پراستیو آدی، رئیس آژانس ملی غذای اندونزی (باپاناس) گفته بود که دولت به مداخلات بازار برای ایجاد تعادل در قیمت مواد غذایی در بازار ادامه خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد تعادل بین قیمت ها در سطح تولید کننده و مصرف کننده زمان بر است اما دولت برنامه های متعددی به عنوان اشکال مداخله در بازار برای متعادل کردن قیمت مواد غذایی دارد.

اولین مداخله جنبش غذای ارزان (GPM) است که توسط آژانس لجستیک دولتی (Bulog) نیز انجام می شود.

مداخله دیگر برنامه تثبیت عرضه و قیمت مواد غذایی (SPHP) است که بر اساس آن غذا در خرده فروشی های مدرن، بازارهای سنتی و بازارهای مرکزی توزیع می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha