۰ نفر

غرامت ۲ میلیونی دلاری آمازون به کارگران در عربستان

۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۴۶
کد خبر: 826419
غرامت ۲ میلیونی دلاری آمازون به کارگران در عربستان

شفقنا- در ماه اکتبر، عفو بین‌الملل آمازون را به یکسری تخلفات علیه کارگران خارجی شاغل در عربستان متهم کرد که باعث شد این شرکت چندملیتی مستقر در آمریکا تحقیقاتی را آغاز کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سرویس ترجمه شفقنا، فرانس۲۴ نوشت: آمازون در بیانیه‌ای که در وب‌سایت خود منتشر کرد، گفت: «ما مواردی را یافتیم که در آن کارگران قراردادی مجبور به پرداخت برخی هزینه‌ها، از جمله هزینه‌های استخدام و سایر موارد» توسط عوامل استخدام سعودی و شرکت‌های تامین نیروی کار بودند. این تحقیقات نقض‌های دیگری از سیاست‌های شرکت از جمله «اسکان‌های نامناسب زندگی، بی‌نظمی در قراردادها و دستمزدها و تأخیر در حل و فصل شکایات کارگران» را نشان می‌دهد.

در نتیجه، آمازون ۱.۹ میلیون دلار به بیش از ۷۰۰ کارگر قراردادی بازپرداخت پرداخت کرد.

گزارش عفو بین‌الملل بر اساس گزارش‌های ۲۲ مرد از نپال است که در انبارهایی در ریاض یا شهر ساحلی جده عربستان سعودی به سال ۲۰۲۱ کار می‌کردند. این گزارش نشان داد که کارگران مهاجر شاغل در انبارهای آمازون در عربستان سعودی از شرایط زندگی وحشتناک، خطرات ایمنی در محل کار و سرقت دستمزد رنج می بردند.

عفو بین‌الملل، عوامل استخدام و دو شرکت تامین نیروی کار سعودی را متهم کرد که کارگران مهاجری را که فکر می‌کردند مستقیماً در آمازون استخدام می‌شوند فریب داده‌ و برای استخدام، هزینه‌های سنگین از آنها دریافت کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha