۰ نفر

رئیس سازمان ملی استاندارد :

ایران به عضویت اتحادیه بین المللی تایید صلاحیت آزمایشگاهی( ILAC ) پذیرفته شد

۲۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۵۸
کد خبر: 824745
ایران به عضویت اتحادیه بین المللی تایید صلاحیت آزمایشگاهی( ILAC ) پذیرفته شد

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: با عضویت ایران در این اتحادیه، فقط در مدت شش ماه، بیش از سه هزار میلیارد تومان در هزینه های صادراتی تجار ایرانی به بازارهای جهانی، صرفه جویی می شود.  

به گزارش اقتصادآنلاین، مهدی اسلام پناه در آیین افتتاح نخستین آزمایشگاه تجهیزات ضد انفجار خاورمیانه، با اعلام این خبر گفت: عضویت در این اتحادیه، فرایند صدور کالاها و خدمات ایران به بازارهای بین المللی را تسهیل و اعتبار صادراتی ایران را ارتقاء می دهد.
وی با اشاره به عضویت 110 کشور در اتحادیه بین المللی تایید صلاحیت آزمایشگاهی، افزود: با عضویت ایران در این اتحادیه، فقط در مدت شش ماه، بیش از سه هزار میلیارد تومان در هزینه های صادراتی تجار ایرانی به بازارهای جهانی، صرفه جویی می شود.  
نخستین آزمایشگاه تجهیزات ضد انفجار خاورمیانه IECEX و نهاد صدور گواهی آن که با سرمایه گذاری صد و پنجاه میلیارد تومان به بهره برداری رسید، هجده صنعت و تجهیز در حوزه های نفت و گاز، پالایش پخش پتروشیمی، آب و برق، خودرو، چوب و صنایع غذا و دارو در کشور را پوشش خواهد داد.
به گفته محسن میرصدری، مدیرعامل مجموعه دانش بنیان آزمایشگاه های صنایع انرژی، ایران با وجود رقبای قدرتمندی همچون امارات متحده عربی و ترکیه، توانست نخستین آزمایشگاه تجهیزات ضد انفجار خاورمیانه و نهاد صدور گواهی آن را که قابلیت صحت سنجی بین المللی دارد، راه اندازی نماید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha