۰ نفر

هرمزگانی‌ها چشم انتظار رفع معضل بنزین

۱۰ بهمن ۱۴۰۲، ۲۲:۵۷
کد خبر: 822197
هرمزگانی‌ها چشم انتظار رفع معضل بنزین

کاهش سهمیه بنزین آزاد به همراه محدود شدن ارائه کارت سوخت در استان هرمزگان سبب گرفتاری مردم شده، یکی از نمایندگان هرمزگان می‌گوید این معضل را در سفر پیش روی دولت به هرمزگان با رئیس جمهور مطرح خواهیم کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، مجتبی ناصری: ۲ کیلومتر صف واسه بنزین انصافه؟ این گفته عباس قاسمی یکی از شهروندان بندرعباسی است که این روزها همزمان با کاهش سهمیه بنزین و محدود شدن کارت آزاد تنها در چند پمپ بنزین درگیر صف های طولانی شده است.

به تازگی احمد مرادی یکی از نمایندگان مجلس در استان هرمزگان نیز به این موضوع اعتراض کرده  و از رئیس مجلس خواسته نسبت به کاهش سهمیه سوخت در استان هرمزگان با توجه شرایط آب و هوایی این استان گرمسیر و نیاز به مصرف بیشتر سوخت ورود کند.

آشوری دیگر نماینده هرمزگان هم ضمن اشاره به این مشکل گفته «در سفر این هفته رییس جمهور به هرمزگان این دغدغه عمومی را مطرح خواهیم کرد»

در حالی مصرف روزانه سوخت در کشور حدود ۲۲۰ میلیون لیتر (با احتساب گازوئیل و بنزین) است که تنها در استان هرمزگان به عنوان یکی از ۱۵ استان مرزی کشور روزانه ۵ میلیون لیتر سوخت قاچاق می‌شود.

از هفته پیش در کل کشور سهمیه بنزین ۳۰۰۰ تومانی در کارت‌های سوخت شخصی از ۱۵۰ لیتر به ۱۰۰ لیتر کاهش یافت. همچنین به گفته مدیرعامل شرکت ملی پخش با آنکه «در تمامی جایگاه‌های سوخت، کارت آزاد» وجود دارد. با اینحال برای جلوگیری از قاچاق سوخت در بندرعباس تنها ۴ جایگاه با کارت آزاد وجود دارد و همین مورد سبب تشکیل صف های کیلومتری برای بنزین شده است.

در سطح شهر و نزدیکی پمپ بنزین‌ها نیز عده‌ای هر لیتر بنزین را به قیمت ۱۰ الی ۱۵ هزار تومان به فروش می‌رسانند.

گردش و سود مالی قاچاق گازوئیل و بنزین در استان هرمزگان به قدری بالاست که یک وانت نیسان در یک روز تنها با دو سرویس قاچاق سوخت بیش از ۵۰ میلیون تومان درآمد دارد. این آمار رسمی است که رییس کل دادگستری استان بارها درباره آن سخن به میان آورده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha