۱ نفر

بررسی «غگرجی» / شرکتی کوچک و خانوادگی با بیش از ۶۰ سال قدمت

۹ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۲۶
کد خبر: 821868
بررسی «غگرجی» / شرکتی کوچک و خانوادگی با بیش از ۶۰ سال قدمت

معرفی شرکت: شرکت بیسکویت گرجی در سال ۱۳۴۰ بصورت شرکت سهامی خاص تأسیس در اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسیده است. شرکت در سال۱۳۵۵ به سهامی عام تبدیل و در بهمن ماه ۱۳۵۶ در بورس اوراق بهادر تهران پذیرفته شد و در سال ۱۳۸۵ در سازمان بورس اوراق بهادر به ثبت رسیده است.هم اکنون سهام شرکت با طبقه بندی در صنعت مواد غذایی، با نماد غگرجی و در بازار دوم بورس مورد معامله قرار می‌گیرد.

موضوع فعالیت شرکت:

 شرکت بیسکویت گرجی در زمینه تولید انواع بیسکویت ،کیک ،ویفر و شکلات فعالیت دارد. شرکت در زمینه واردات ماشین‌آلات، وسایل، مواد اولیه، لوازم بسته‌بندی مواد غذایی، انواع شیرینی از خارج از کشور و فروش تولیدات شرکت و نیز انواع مواد غذایی و شیرینی در داخل یا خارج از کشور نیز فعالیت می‌کند. تاسیس شرکت‌های فرعی و سرمایه‌گذاری در کلیه زمینه‌ها مخصوصا در زمینه تهیه، تولید، توزیع و فروش انواع مواد غذایی، شیرینی‌جات و صنایع وابسته از دیگر اقدامات غگرجی است. شرکت بیسکویت گرجی دارای خط تولید با ظرفیت عملی ۱۱٬۳۲۰ تن در سال است.

بررسی «غگرجی» / شرکتی کوچک و خانوادگی با بیش از ۶۰ سال قدمت

 غگرجی هم فروش داخلی دارد  و هم در بازار صادرات انواع بیسکویت دستی دارد. مواد اولیه مصرفی غگرجی شامل آرد، روغن، شکر و لوازم بسته‌بندی است که تماما از داخل کشور تامین می‌شود.

مهم‌ترین سهامداران شرکت :

پاکنام تولید گستر با 48.2 درصد بزرگترین سهامدار شرکت است. سپس  نادرمهدی گرجی برادران با 4.1 درصد شخص حقیقی سهامدار است.

بررسی «غگرجی» / شرکتی کوچک و خانوادگی با بیش از ۶۰ سال قدمت

وضعیت عملکرد این شرکت کوچک:

شرکت سال مالی منتهی به  ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ را دارد. 2ماهی است بهتر می فروشد در ابان 378 میلیارد ریال فروش زد و آذر بهتر بود و به 446 میلیارد ریال رسید در دی به عدد 502 میلیاردریالی رسیده است:

10 ماهه به 3246 میلیارد ریال رسیده است  و مدت مشابه قبل 3460 میلیارد ریال بوده است. به عبارتی

افزایش ۱۲.۶ درصدی فروش دی ۱۴۰۲ در مقایسه با ماه گذشته و رشد ۲۵.۶۴ درصدی فروش دی ۱۴۰۲ در مقایسه با دی ۱۴۰۱ رقم خورده و کاهش (۶.۱۸) درصدی فروش ۱۰ ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته را ثبت کرده است. شرکت بیسکویت گرجی در  9 ماهه منتهی به آذر 1402 سود خالصی معادل 9 میلیارد تومان محقق نمود. شرکت در دوره مشابه قبل سود خالصی معادل 1 میلیارد تومان داشته است. شرکت در 9ماهه به سود 23 ریالی رسیده و 85 میلیارد ریال سود خالص دارد.

غگرجی در دیماه امسال نرخ فروش محصول بسکویت کرم دار را ۱,۲۰۳,۶۱۶,۴۳۸ریال اعلام کرده در صورتی که نرخ فروش این محصول در آذرماه ۱۳۰,۲۶۰,۴۵۹ ریال بوده است. اختلاف بسیار چشم گیر بوده چیزی حدود823  درصد افزایش داشته است.

نگاه تکنیکالی به شرکت:

از دید نموداری وضعیت بدی ندارد و به محدوده حمایتی مناسبی نزدیک شده است:

قیمت سهم امروز 205 تومان بوده و ارزش مارکت سهم 768 میلیارد تومان است. نمودار رورانه لگاریتمی را مشاهده می فرمایید.

بررسی «غگرجی» / شرکتی کوچک و خانوادگی با بیش از ۶۰ سال قدمت

کل الگو در سناریوی محتمل یک مثلث می تواند شکل گیرد. در این صورت با تکمیل یک موج ترکیبی تحت قالب C. از ابان 1401 رشد سهم برای موج D شروع شده و شاهد تکمیل A و حال اصلاح B از آن هستیم. B نیز مثلث است در این صورت با رعایت 1700-1900 ریال می توان انتظار یک رشد خوب برای C از (D) را داشت.

هدف ها در این موج 2400-2500 ریال و سپس 3200 ریال می تواند باشد و وارد موج (E) از الگوی مثلث شویم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha