۱۲ نفر

خبر مهم قوه قضاییه از پرونده امیرتتلو

۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۳۳
کد خبر: 820942
خبر مهم قوه قضاییه از پرونده امیرتتلو

سخنگوی قوه قضاییه گفت: پرونده تتلو در حال رسیدگی و اتخاذ تصمیم است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، مسعود ستایشی در حاشیه هفتمین جلسه دادگاه منافقین در جمع خبرنگاران گفت: برگزاری این دادگاه، مطالبه جدی امت بزرگوار و مردم غیور ایران اسلامی است و در سالیان گذشته انباشته شده و به مرحله‌ای رسیدیم که  توسط دستگاه قضایی مورد رسیدگی و اتخاذ تصمیم واقع می‌شود. ما مطابق موازین قانونی در مقام پاسخگویی موثر به مطالبه مردمی هستیم.

وی افزود: در این پرونده مطروحه بیش از  ۱۰۰  اقدام تروریستی خیانت بار و خباثت آلود و رذالت آمیز توسط این  گروهک تروریستی انجام شده است  و این جنایات و اقدامات تروریستی که ناظر به اعضای مرکزی این گروهک است دارای شکات متعدد با شهود زیادی است.   در این مقطع در فرایند رسیدگی در محکمه  به اقتضای شرایط در مقام استماع اظهارات این افراد و شهود و ملاحظه لوایح تسلیمی هستیم.

وی درباره بحث روند دادرسی گفت: روند دادرسی در این پرونده عادلانه و منطبق با موازین قانونی و اصول و قواعد دادرسی و تشریفات رسیدگی است و منطبق با مقررات قانونی  از جمله قانون آیین دادرسی کیفری است. تمام تلاش قوه قضاییه این است این رسیدگی منطبق با اصول و قواعد باشد و دادرسی عادلانه به احسن وجه متجلی شود و هیچ حقی از احدی از افرادی که  در این پرونده هستند ضایع نشود اعم از متهمان و شکات.

ستایشی گفت: قبل از تشکیل دادگاه به این نکته توجه شد که به صورت رسمی به متهمان ابلاغ شود که وکلا را در مقام دفاع مشخص کنند و براین مهم تاکید شد و بصورت رسمی ابلاغ شد و متهمان از معرفی وکیل رسمی خود امتناع کردند و دادگاه تکلیف داشت که با توجه به محتویات پرونده وکیل تسخیری تعیین کند و تا امروز ۷ جلسه دادرسی تشکیل شده و ۵ نفر از وکلای تسخیری در جلسات بودند.

وی افزود: علی رغم اینکه این گروهک از منفورترین و بی شرم‌ترین گروهک‌ها هستند، افرادی هستند که در نزد ملت بزرگوار و حق دار ایران مغذوب هستند و از اول انقلاب درگیر بودند، ولی اصرار قوه قضاییه بر این نکته استوار است که  پرونده خیانت بار و جنایت‌های متعدد آن‌ها کاملا عادلانه و منطبق با موازین قانونی بررسی شود و در این فرایند دادرسی اصول و قوانین  اعمال شود. ان شاءالله در پایان رسیدگی کسانی که در مقام نظارت هستند و  دیده بانند  بر دادرسی عادلانه شهادت دهند.

وی تاکید کرد: این گروهک تروریستی منافقین موسوم به مجاهدین از ابتدای انقلاب تاکنون اقدامات خیانت آمیز فراوانی مرتکب شدند و در قالب یک سازمان رسمی مرتکب این اعمال شدند لذا پرونده قطور و سنگین است و متضمن کیفرخواست ۷۰۰ صفحه‌ای است. عمده این جنایات و خباثت‌هایی که  شده اعم از قتل مردم عادی و زنان و کودکان و شهروندان است.   ارتباط و رابطه تنگاتنگی که این گروهک تروریستی با رژیم سفاک بعثی و رژیم صهیونیستی در عرصه‌های مختلف  انجام دادند را در دادگاه دیدید. اقدام به انعکاس و ارایه اطلاعاتی که به کشورهای خصم داشتند  را در ایام مختلف دیدیم و بنده  در جنگ تحمیلی بوضوح مشاهده کردم.

ستایشی در پاسخ به سوالی  درخصوص مساعدت دستگاه قضایی نسبت به متهمانی که پشیمان هستند و توبه کرده‌اند، گفت: صحبت در رابطه با این افراد در راستای فرمایشات ریاست قوه قضاییه بود که در جلسه شورای عالی مسئولان قضایی مطرح کردند. به هر ترتیب نسبت به کسانی که در خارج از مرزها هستند و می‌خواهند برگردند و نسبت به اعمالشان پشیمان هستند در کشور باز است و می‌توانند تشریف بیاورند. اما افرادی که مرتکب جنایت و اعمال قتل و غارت باشند، باید مسایلشان مورد بررسی قرار بگیرد. افرادی هم که می‌خواهند توبه کنند آن‌ها که در مقام رسیدگی هستند، می‌توانند نسبت به این موضوع تصمیم‌گیری کنند.

 ستایشی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده تتلو گفت: پرونده در حال رسیدگی و اتخاذ تصمیم است.

وی درباره علنی بودن دادگاه تتلو گفت: اصل بر این است که  تمام دادگاه‌های ما علنی است مگر اینکه قرار غیرعلنی بودن توسط رییس دادگاه صادر شود.

وی از  زمان برگزاری دادگاه تتلو اظهار بی اطلاعی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کسرا IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    0 0
    این چه کسشریه نوشتین؟درباره امیرتتلویه یا گروهک؟😆یه مشت کسخل تو این مملکته
  • بچه ته رون باچوق هم باید می زدن تااز دیفاربالانرون IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    0 0
    کاریش کنید که دفعه دیگرغلط اضافه نکندچه این و چه بقیه سلپرتیها اشدمجازات ازش بپرسید طبق قوانین کدام کشورمی خواهی ماکمحه شوی واقعاً طبق قاونین اسلام دردش رادرمان کنید
  • محمود IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    0 0
    کجای این خبر مهم برای مردم است که این شل مغز آنرا خبر مهم میداند، خبر مهم سفره مردم است که خالی خالی است، خبر مهم شغل است که جوانان ندارن، خبر مهم گرانی و تورم است، لعنت به مسببین.
  • جعفری IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    0 0
    نزدیک انتخابات آزاد میشه.
  • نظریاری تلوکی کدجانبازی۰۲۱۲۰۱۱۵۵۶ IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    0 0
    باسلام اینقدر تتلوبرای شمامهم هست دوازده سال منزل جانبازشیمیایی را روی سرش خراب کردیدن مهم نیست این شماره پرونده۹۹۰۹۹۸۰۹۰۳۰۰۰۲۴۰چون پول وکیل ندارم بایستی خودم وخانواده ام دربدرشویم آقای رئیس مطمئن شدم درجمهوری اسلامی عدالت مفهمی ندارداین هم شماره ملی بنده ۲۱۶۱۳۶۳۴۶۸و۰۰۰
  • حسین عابد IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    0 0
    سلام اگر اعدام نشه بهتره تاازاون وبازجویی هایی. که ازاون میشه برای دیگران درس عبرتی باشد.ولی چون کارهای خلافی مثل قمار. فحشا وسکس وغیره را تا بینهایت انجام داده نباید آزاد شود چون برای جوانان مملکت مضز خواهد بود حداقل بمدت ده سال درزندان باشد تا بامشاوره زن آن رفتاراو عوض شود.
  • سعید عباس زاده یزد 9913602460 JP ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    0 0
    ۳۵ سال جور و جفا رای نادرست و دروغ .عملکردی ک فقط با بلعکس کردنش عدالتذحاصل می‌شود.. ک بیانگر میزان پستی این مسعولان دین ستیز است ک در برابر هزاران حقیقت خدا. قدرت درک و شناخت یک حقیقت را نداشتن.ک حتی بر کودکان هم قابل شناخت بود چنین موجودات پستی بر ذین و اسلام فرود آمدن تا همه را از دین گریزان گنند لعنت خدا بر شما و خاندان و اجدادشان باد ک محو انسانیت را دارید ‌حاظرید ملتی عذاب بکشد تت‌ شما در اوج باشید خدا روح شما را تا ابدیت اسیر تاریکی کند .ک تمام این ستمها با پا کذاشتن بر قرآن انحام دادید .ک حتی قدرت یک پاسخ رتذهم ندارید ..وسلام سعیذ عباسزاده یزذ ا
  • حمید IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    0 0
    آقای قوه قضاییه محترم اگر وقت کردی یه سرم به پرونده وزیر سابق کشاورزی و معاون درجه دارش در دولت ریسی بزن البته اگر گم نشده یا امنیتی نیست .
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    0 0
    امیروارم این بچه اعدام نشه چون که این بنده خدا هم مثل محمد قبادلو بیماریه روانی داره، ننگ به این قوه قضاییه لجن باعث شده ملت افسردگی بگیرن با این قتلایی که انجام میدن دل ملت رو خون کردن واقعا امثال قاشی صلواتی چطور شب سر بر بالین میزارن بیخود نیست قیافه هاشون شبیه جن شده
  • محمد قربانی IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    0 0
    اگر این گروه خبیث هم در راس قدرت بود همینطور رفتار میکرد که شما رفتار میکنید . پایان
  • قاسم IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    0 0
    دروغ هم که بلدنیستی بگی..علنی🤣🤣🤣🤣
  • شهروند درجه صد IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    0 0
    یعنی شخصیت خیری هم داره کمیاب میشه
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    0 0
    اقای عزیز مطالبه مردم اکثر مردم برگزاری دادگاه علنی اختلاس چای دبش با پروند ذوب اهن اصفهان وووو
  • مردمی IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    0 0
    آخه اینم خبر شد درد مردم تتلو هست الان ؟؟
  • یوسفی ازمشهدمقدس IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    0 0
    سلام علیکم نویسنده ی این متن انشاالله یکبار سوره ی حمدرادرقرآن خوانده باشند که مغضوب را مغذوب تایپ نکنند شایداین عزیزما املاء ضعیف باشند من حیث المجموع باوجودامکان اصلاح بفرمایید
  • جانباز جنگ تحمیلی IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    0 0
    سازمان مجاهدین که اکنون بنام منافقان شهرت یافته اند وهمچنین کسانیکه از جبهه پایمالی (پایداری) هستند هردو یک هدف دارند منافقین که مبارزه مسلحانه را انتخاب کرده اند ضررشان کمتر از کسانی است که کلاً در حال تهمت و افترا زدن به یاران نزدیک امام راحل هستند وآنهارا یکی پس از دیگری از میدان سیاست حذف می کنند وجبهه پایمالی (پایداری) از کسانی تشکیل شده است که هیچ قرابتی با انقلاب ندارند و از این نظر بی هویت هستند تمام فرزندان شهدای همرزم امام اکنون با آماج حملات سنگین تهمت وافترا اینها روبرو هستند وامام در زمان حیاتش نسبت به آنها هشدارهای لازم را داده بود وفرموده بودند که اکنون در حوزه های علمیه کسانی هستند که سالهای زیادی درس می خوانندو سرسپرده اجنبی هستندوهدف نهایی‌‌‌ شان زدن ضربه اساسی به نیروهای وفادار انقلاب اسلامی است ومتاسفانه تا کنون بواسطه شورای نگهبان خیلی موفق بودن وبقول شهید بهشتی اسلام رادکان ریاست وتجارت کرده اند تا عیبشان را یادآورمی شوی صدایشان بلند می شود که اسلام ونظام درخطر است نمیگویندکه منافع ما در خطر است بهشتی اختلاف طبقاتی اقتصادی را نشانه اسلامی نبودن جامعه می داند.
  • IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    0 0
    شاید بخاطر صداش و اوايل که خوب بود دلمون میسوزه آخه ایرانی جماعت احساساتی اما مجازات مجرم باید اندازه جرمشان باشه
  • مرتضی IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    0 0
    شما که دست به اعدامتون خوبه اینم سریع خلاصش کنید تا خیالتون راحت بشه.
  • حامد US ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    0 0
    تتلوروازادکنیدمن قول میدم بچه خوبی بشه