۰ نفر

استاندار کردستان: صنعت و گردشگری کردستان نیاز به تامین زمین دارد

۳۰ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۰۷
کد خبر: 820423
استاندار کردستان: صنعت و گردشگری کردستان نیاز به تامین زمین دارد

استاندار کردستان حوزه صنعت و گردشگری استان را نیازمند به تامین زمین دانست و گفت: در این حوزه باید نگاه منسجم‌تری داشته باشیم و برای پروژه‌ها و واحدهای کلان صنعتی در قالب طرح جامع، تامین اراضی مورد نیاز انجام شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، اسماعیل زارعی‌کوشا امروز (شنبه، ۳۰ دی ماه) در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کردستان، اظهار کرد: با توجه به شرایط خشکسالی در کشور، کردستان جزو معدود استان‌هایی است که بارش‌های مناسبی داشته‌ است و امیدواریم شاهد استمرار این روند و تولید قابل قبول محصولات کشاورزی در سال زارعی باشیم.

وی نقش کردستان در امنیت غذایی و تامین مایحتاج غذایی کشور را مهم ارزیابی کرد و افزود: لزومی برای تغییر کاربری اراضی کشاورزی نداریم، ضمن اینکه قانون در این زمینه دست ما را باز نگذاشته است.

او با تاکید بر اینکه در حوزه آب باید در تخصیص‌ها تجدید نظر شود، ادامه داد: تخصیص آب برای پروژه‌ای داده شده، اما با گذشت ۱۰ سال هیچ اتفاقی در اجرای این پروژه نیفتاده است.

استاندار کردستان بهره‌گیری و استفاده از دریاچه زریوار را ضروری دانست و بیان کرد: در زمینه احیای این تالاب، کارهای خوبی انجام شده است؛ اما میزان بهره‌وری از این ظرفیت منحصربه‌فرد تقریباً صفر است.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه مقدمات سرمایه‌گذاری در دریاچه زریوار فراهم است، افزود: ضمن رعایت تمام الزامات محیط زیستی باید بسته‌های سرمایه‌گذاری برای تالاب زریوار تدوین شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha