۱ نفر

فوری؛ بیانیه وزارت امور خارجه ایران در خصوص حوادث مرز پاکستان

۲۸ دی ۱۴۰۲، ۱۹:۳۶
کد خبر: 820161
فوری؛ بیانیه وزارت امور خارجه ایران در خصوص حوادث مرز پاکستان

وزارت امور خارجه ایران ضمن محکومیت حمله پهپادی پاکستان به شهروندان غیرایرانی در مرز ۲ کشور، اعلام کرد از دولت دوست و برادر پاکستان قویاً انتظار دارد به تعهدات خود در ممانعت از استقرار پایگاه‌ها و گروه‌های مسلح تروریستی در خاک خود پایبند باشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وزارت خارجه‌ جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد اقدام غیرمتوازن و غیرقابل پذیرش پاکستان در حمله‌ی پهپادی به شهروندان غیرایرانی روستایی در جدار مرزی ۲ کشور را محکوم می‌کند.

جمهوری اسلامی ایران در عین حال که به سیاست حسن هم‌جواری و برادری بین دو ملت و دو دولت ایران و پاکستان پایبند است و اجازه نمی‌دهد دشمنان روابط خوب و برادرانه‌ی دو کشور را تیره کنند؛ امنیت مردم و تمامیت ارضی کشور را خط قرمز خود برمی‌شمرد و از دولت دوست و برادر پاکستان قویاً انتظار دارد که به تعهدات خود در ممانعت از استقرار پایگاه‌ها و گروه‌های مسلح تروریستی در خاک پاکستان پایبند باشد.

در حادثه‌ روز سه‌شنبه، قرارگاه مرزی نیروی زمینی سپاه مسقر در استان سیستان و بلوچستان با مشاهده‌ آمادگی یک گروه تروریستی برای عزیمت به سمت خاک ایران جهت انجام عملیات تروریستی دیگری مانند اقدام جنایتکارانه‌ راسک، اقدام به عملیات پیش‌گیرانه علیه این گروه تروریستی در پادگان و مقر استقراری آن‌ها در ارتفاعات منطقه و کیلومترها دورتر از مناطق مسکونی نمود که این رویه بخشی از وظایف ذاتی نیروهای مرزی ایران برای "مقابله‌ی متناسب" با هرگونه "تهدید تروریستی قریب‌الوقوع " علیه مردم و شهروندان کشور است.

حساب دولت دوست و برادر پاکستان از تروریست‌های مسلح جداست و ایران همواره به سیاست همسایگی خود پایبند است و اجازه نمی‌دهد که دشمنان و ایادی تروریست آنها این روابط را به‌ویژه در زمانی که نسل‌کشی و جنایات رژیم صهونیستی مسأله‌ی اول جهان اسلام است. تیره نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    0 0
    پاکستان خودش عامل گسترش تروریسم هست..
  • IR ۰۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    0 0
    این دولت دوست وبرادر برائ شما چکار کرده که اینطور خطابش می کنید.
  • محمد IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    0 0
    پس جوابش چی میشه؟ ؟؟؟؟؟
  • سالار IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    0 0
    سلام، میگم اگه شما میخواین تروریست رو نابود کنید خب لامصبا با پاکستان هماهنگ میکردید، یا مهلت میدادید که اگه خودتون از بین نمیبرید کشور ایران این کار رو میکنه، حالا سوال اینجاست شما گفتید و اونا گوش نکردن و بعد دولت ایران مجبور شده خودش بزنه اونجارو، حالا که زدید اونا اومدن حتی الکی با موشک یا جنگنده یا پهپاد مرز ایران و رد کردن و حمله کردن، دیگه چرا پا پس میکشید!! خب بزنید دوباره یا اعلان جنگ کنید، این نشد که بزنی و بزننت و تو هیچی نگی، این یعنی که فقط لب و دهنید شماها، وسلام، والا، ملت و گذاشتید سرکارا