۲ نفر

بیانیه وزارت خارجه پاکستان درباره انفجارها در سراوان

۲۸ دی ۱۴۰۲، ۹:۱۲
کد خبر: 820085
بیانیه وزارت خارجه پاکستان درباره انفجارها در سراوان

وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای پیرامون حمله بامداد امروز به مناطقی در ایران مسئولیت این حملات را پذیرفت و اعلام کرد: به تلاش برای یافتن راه‌حل‌های مشترک ادامه خواهیم داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از انتخاب، وزارت خارجه پاکستان در بیانیه اعلام کرد: صبح امروز پاکستان مجموعه‌ای از حملات نظامی دقیق و کاملاً هماهنگ و هدفمند را علیه مخفیگاه‌های تروریست‌ها در استان سیستان و بلوچستان ایران انجام داد. تعدادی از تروریست‌ها در جریان این عملیات کشته شدند.

طی چند سال گذشته، پاکستان در تعاملات با ایران، همواره نگرانی‌های جدی خود را در مورد پناهگاه‌ها و پناهگاه‌هایی، که تروریست‌های پاکستانی الاصل خود را «سرماچار» می‌خوانند، در فضاهای غیرقانونی داخل ایران [به طرف ایرانی]منتقل کرده است.
پاکستان همچنین پرونده‌های متعددی را با شواهد عینی از حضور و فعالیت این تروریست‌ها به اشتراک گذاشت. با این حال، به دلیل عدم اقدام در مورد نگرانی‌های جدی پاکستان، این به اصطلاح سرماچار به ریختن خون پاکستانی‌های بی‌گناه بدون مجازات ادامه دادند.

پاکستان به حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران احترام کامل می‌گذارد. تنها هدف از اقدام امروز تامین امنیت و منافع ملی خود پاکستان بود که در درجه اول اهمیت قرار دارد و قابل خدشه نیست.

ایران کشوری برادر است و مردم پاکستان برای مردم ایران احترام و محبت زیادی قائل هستند. ما همیشه بر گفتگو و همکاری در مقابله با چالش‌های مشترک از جمله تهدید تروریسم تاکید کرده‌ایم و به تلاش برای یافتن راه‌حل‌های مشترک ادامه خواهیم داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیدمسعود قائم مقامی IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    0 0
    ای لشگر پیاده ...
  • FI ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    0 0
    تمام گداهای پاکستانی را ایران اخراج کنید پاکستان یک کشور کر کثیف و فقر زده وحشی هستند .و هیچ مشکل اقتصادی ایران را نمی توانند حل کنند بلکه بر عکس است .
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    0 0
    قابل توجه کسانی که از حمله به پاکستان شادمانه و پیروزمندانه حمایت کردند
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    0 0
    گروهای ترورستی مستقر درپاکستان بازوان خراب کاری دولت پاکستان درکشورهای همسایه هست همین طور که پاکستان باصدور تروریسم به افغانستان چندین دهه هست که زندگی مردم این کشور رابه خاک سیاه نشانده کشوررا به خاک سیاه
  • ایرانی IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    0 0
    بابا هرچه افغان وتاجیک وپاکستانی راه ندید به خدا اینا به خاطر پول همه کار میکنن بیرون کنید
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    0 0
    یک روزه تروریست های پاکستان 100 نفر را تکه پاره کردن سالهاست پناهگاه امن تروریستا شدین در جنگ یمن با عربستان فرماندهی میکردید!! و............ ما هم برای سیل‌زدگان شما گریه و عزاداری......... تنها اقدام مشترک هنین اقدامات چن روز دوطرف است!!!
  • BG ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    0 0
    ایران اقدامی نکنه. تا سرنوست اسراییل مشخص بشه بعدن شه هست به وقتش
  • یوسف عیدانی علیزاده IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    0 0
    البته این حرف رو از نظر مردم انگلستان عرض میکنم ، من سالیانی در کشور انگلستان زندگی می‌کردم در آنجا به پاکستانی میگفتند پاکی و یا درتی پاکیزه ، چون شغلشان اغلب مواد فروشی و کارهای خلاف هستش و دخترانشون هم با حجاب ولی فاسد تر از خودشان کسی رو پیدا نمیکردی ،پاکستان کشوری فقیر و پور حاشیه است ،در آمد این کشور بیشتر پرورش افراط گری در مدارس دینی جهت باج گیری از دیگر کشورها است،به نظرم فعلا باید از این کشور کثیف هر چه زودتر دوری کرد،چون استاد دسیسه چینی هستند تا در فرصت مناسب با ترفند اقتصادی و امنیتی به آنها جواب داد،رو در رو نمیشه با پاکستان در افتاد در ضمن پاکستان قدرت اتمی است.
  • LB ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    0 0
    تا حالا يادشون نبوده اينا تروريستن حالا كه جيش الظلم رو زدند يادشون افتاده
  • حسن IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    0 0
    چطوره ما از جای قرار گیری نیرو های دشمن در سرزمین پاکستان خبر داریم ولی بر عکس نه چه سری در اینه؟
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    0 0
    غلط کاری اضافی برای سیاه بازی این گروه های تروریستی تحت حمایه پاکستان هستن ۹
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    0 0
    خب باید هم مسخرکنند مسولین را .عقل که نباشد همین می‌شود .اوضاع داخلی خیلی خوبه حالا دنیا هم مسخره میکنند این آقایان زادها را