۰ نفر

دیده شدن یک پلنگ در پناهگاه «عباس‌آباد»

۲۳ دی ۱۴۰۲، ۱۷:۲۹
کد خبر: 819307
دیده شدن یک پلنگ در پناهگاه «عباس‌آباد»

رییس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: تصویر یک قلاده پلنگ ایرانی بوسیله دوربین تله‌ای در پناهگاه حیات وحش «عباس‌آباد» نایین ثبت شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، مریم امیدی افزود: حین اجرای برنامه سرشماری پناهگاه حیات وحش عباس‌آباد، تصاویر تردد این پلنگ از طریق دوربین تله‌ای کار گذاشته شده در مسیر تردد این گربه‌سان به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به گزارش ثبت گونه ارزشمند پلنگ ایرانی در پناهگاه حیات وحش عباس‌آباد در پاییز ۱۴۰۰ خاطرنشان کرد: همچنین در سال گذشته، تصویر یک قلاده یوزپلنگ نیز در این منطقه به ثبت رسید.

وی افزود: پناهگاه حیات وحش عباس‌آباد بواسطه شرایط توپوگرافی، تنوع زیستگاهی، موقعیت جغرافیایی و بکر بودن آن، بهترین زیستگاه انواع گربه‌سان بویژه پلنگ تلقی می‌شود.

به گفته امیدی، از بین گربه‌سانان تاکنون پنج گونه شامل پلنگ ایرانی، یوزپلنگ آسیایی، گربه شنی، گربه وحشی و کاراکال در این منطقه به ثبت رسیده است.

به گزارش ایرنا، پناهگاه حیات وحش عباس‌آباد با وسعت معادل ۴۰۰ هزار هکتار در شرق استان اصفهان و در شهرستان نایین قرار گرفته‌ است.

این منطقه یکی از مهمترین زیستگاه‌های یوزپلنگ و از زیستگاه‌های مُنتخب پروژه «حفاظت از یوزپلنگ آسیایی» به شمار می‌رود.

پلنگ و یوزپلنگ ایرانی از گربه‌سانان در معرض خطر انقراض هستند که حضور هر دو جانور در سال‌های اخیر در پناهگاه حیات وحش عباس‌آباد ثبت شده است.

شهرستان نایین در ۱۴۰ کیلومتری شرق اصفهان قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha