۰ نفر

چگونه سیگار بکشیم که ضرری نداشته باشد؟

۲۳ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۲۳
کد خبر: 819300
چگونه سیگار بکشیم که ضرری نداشته باشد؟

به طور کلی نمی‌توان گفت که سیگار کشیدن هیچ گونه ضرری ندارد؛ اما راهکارهایی وجود داشته که کمک می کنند تا مقدار آسیب آن کاهش یابد. بسیاری از شرکت ها به دنبال تولید سیگاری مانند سیگار آیکاس هستند که کم ترین ضرر را برای سلامت افراد داشته باشد.

به دلیل این که سیگار یکی از پرمصرف ترین مواد مضر در جهان بوده که افراد حتی با دانستن مضررات آن به دنبال راهی هستند که کم ترین آسیب را به سلامت آن ها وارد کند. از جمله این راهکارها می‌توان به خرید سیگار با نیکوتین کمتر، خرید دستگاه آیکاس (iqos) و... اشاره کرد.

معرفی کم ضررترین سیگارهای موجود در ایران

در بازار سیگارهای مختلفی وجود دارند که ترکیبات آن ها ساده‌تر است و اثرات منفی کمتری بر سلامت بدن افراد خواهند داشت. ترکیبات این نوع از سیگارها شامل کربن منواکسید و آمونیاک و نیتروزآمین و نیکوتین می شوند. از جمله کم ضررترین سیگارهای ایرانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سیگار الکترونیکی ایکاس

چگونه سیگار بکشیم که ضرری نداشته باشد؟

با ایکاس به سلامتی خود اهمیت بدهید و تجربه‌ای کاملاً جدید از سیگار الکترونیک را تجربه کنید. این دستگاه با جدیدترین تکنولوژی صنعت ساخته شده است و توانایی ایجاد احساسی مشابه نیکوتین واقعی را داراست. علاوه بر این، با مقادیر بسیار کمتری از مواد شیمیایی آسیب‌زا نسبت به سیگارهای معمولی، ایکاس سبب می‌شود که خطرات به فضای اطراف کاهش یابد. مناسبی برای سلامتی شما و حفظ محیط زیست، آیکاس را امتحان کنید و تفاوت را تجربه کنید.

برای خرید ایکاس، کافه پک (cafepoke) یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شماست. با مراجعه به وب‌سایت کافه پک https://cafepoke.com می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد محصولات این مجموعه کسب نمایید و با کارشناسان با شماره 09211900795 تماس بگیرید تا راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

سیگار الکترونیکی یکبار مصرف

سیگار الکترونیکی یکبار مصرف یا پاد یکبار مصرف، یک دستگاه الکترونیکی است. این دستگاه‌ها معمولاً از یک باتری، یک کویل و یک مخزن جویس تشکیل شده‌اند. جویس یک مایع حاوی نیکوتین، گلیسیرین، پروپیلن گلیکول و طعم‌دهنده‌ها است.

پاد یکبار مصرف‌ها پس از اتمام جویس یا شارژ باتری قابل استفاده نیستند و باید دور انداخته شوند. این دستگاه‌ها معمولاً قیمت نسبتاً پایینی دارند و به راحتی قابل حمل هستند.

سیگار لایت

سیگار لایت از کم ضررترین سیگارها در بازار شناخته می‌شود. مقدار ترکیبات مضر در این سیگار بسیار کم است. همچنین این نوع از سیگار به دلیل فیلتر بلندی که دارد، دود کمتری را تولید می‌کند. البته سیگارهای لایت نسبت به سیگارهای معمولی دارای قیمت بیشتری هستند.

روش هایی که باعث می شوند تا سیگار ضرر کمتری داشته باشد

چگونه سیگار بکشیم که ضرری نداشته باشد؟

در کل بهترین روش برای کاهش آسیب سیگار ترک آن است؛ اما اگر تصمیم دارید سیگار کشیدن را ادامه دهید، می ‌توانید از روش‌ های مختلف برای کاهش ضرر آن استفاده کنید.

خرید سیگار با نیکوتین کمتر

سیگارهایی مانند سیگار ایکاس که دارای نیکوتین کمتر هستند، در کاهش ضرر آن به شدت تاثیر می گذارند. محصولات سیگاری حاوی نیکوتین کمتر، عموماً با نام سیگار با نیکوتین کم یا سیگار سبک شناخته می شوند.

نکشیدن سیگار تا پس از صرف صبحانه

سیگار کشیدن پس از صبحانه در کاهش ضرر آن عملکرد قابل توجهی دارد و در نتیجه خطرات کمتری را به همراه خواهد داشت.

نکشیدن سیگار تا پس از صرف غذا

همانند ایده قبلی اگر پس از غذا سیگار بکشید، مقدار نیکوتین موجود در سیگار کمتر به شما آسیب می رساند.

توجه به تکنیک صحیح سیگار کشیدن

تکنیک درست سیگار کشیدن در کاهش مضررات آن به شدت تاثیرگذار است؛ چرا که مقدار کمتری از نیکوتین وارد ریه های شما می شوند.

کاهش تعداد سیگار

اگر میزان مصرف خود را در سیگار کشیدن کاهش دهید و مقدار آن را به حداقل برسانید، می تواند در کاهش ضرر سیگار برای شما موثر باشد.

آیا چس دودکردن ضرر دارد؟

حتی اگر دود به ریه‌ها وارد نشود، تأثیرات منفی بر دهان و دندان‌ها قابل توجه است. دود نیز ممکن است منجر به آسیب‌های دهانی شود و مشکلاتی از جمله خشکی دهان، التهاب لثه، و آسیب به بافت‌های نرم دهان و دندانها ایجاد کند.

چه چیزی بخوریم تا ضرر سیگار کشیدن را کاهش دهد؟

در ابتدا باید گفت که مصرف آب باعث کاهش ابتلا به بیماری های متعدد مانند بیماری های قلبی و عروقی و سرطان می شود. همچنین استفاده از غذاهایی مانند غلات، جوانه گندم، سبزیجات و میوه ها در کنار آب خطرات کشیدن سیگار را به شدت کاهش می دهد.

 مصرف بعضی از ویتامین‌ ها مانند E C A  و آنتی اکسیدان و مکمل های مواد معدنی مانند منیزیم و سلنیوم و روغن ماهی، ضررهای سیگار را کاهش خواهد داد؛ از این رو طی مطالعاتی که صورت گرفته اند، مصرف نوشیدنی های واگرا، چای سبز و شربت های عسل در کنار سیگار کشیدن، میزان خطرات آن را کمتر می کند.

سخن پایانی

برای این که بتوان ضرر سیگار کشیدن را کاهش داد، راهکارهای مختلفی وجود دارند. دود سیگار هم برای شما و هم برای اطرافیان‌تان ضررهایی داشته که بهتر است از استفاده از آن صرف نظر کنید؛ اما اگر می خواهید به کشیدن سیگار ادامه دهید، می توانید از سیگارهای ایکاس، لایت و فیلتردار همراه با مصرف غذایی مفید مانند سبزیجات، غلات، ویتامین و... استفاده نمایید. همچنین برای کاهش مضرات سیگار می ‌توانید از کشیدن سیگار ع از وعده های غذایی خودداری کرده و برای انجام مدیتیشن و ورزش اقدام کنید.

این مطلب رپورتاژ آگهی است و توسط تیم تحریریه اقتصادآنلاین تهیه نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha