۰ نفر

یک مقام مسئول اعلام کرد:

جزئیات دستورالعمل جدید انبار اختصاصی در گمرکات/ صاحبان کالا می توانند ۸ ماه کالا را در انبار اختصاصی نگه دارند

۲۳ دی ۱۴۰۲، ۹:۱۰
کد خبر: 819219
جزئیات دستورالعمل جدید انبار اختصاصی در گمرکات/ صاحبان کالا می توانند ۸ ماه کالا را در انبار اختصاصی نگه دارند

قائم‌مقام دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی استان تهران، از به‌روزرسانی دستورالعمل اجرایی انبار اختصاصی توسط گمرک و ابلاغ آن خبر داد و گفت: برابر این دستورالعمل، صاحبان کالا می‌توانند ۸ ماه کالا را در انبار اختصاصی نگهداری کنند که قابلیت تمدید سه ماهه را نیز دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، هومن حاجی‌پور با اشاره به ماده (۲۷) قانون امور گمرکی و این توضیح که طبق این ماده قانونی، صاحب کالا می‌تواند کالای گمرک نشده خود را به منظور انجام یا اتمام تشریفات گمرک در انبار اختصاصی نگهداری کند، افزود: در همین راستا، گمرک ایران به منظور حمایت از تولید داخلی و بهبود محیط کسب‌وکار و تسهیل در تشریفات گمرک، بخشنامه پیشین انبارهای اختصاصی را به‌روزرسانی و ابلاغ کرده‌است.

وی افزود: صاحبان کالا حداکثر به مدت ۸ ماه از تاریخ ورود کالا به انبار اختصاصی مجاز به نگهداری کالا در این انبارها با شرایط مندرج در بند ۱۲ این دستورالعمل است و این مهلت قابل تمدید به مدت سه ماه دیگر را نیز دارد.

به گفته حاجی‌پور، استفاده از این تسهیل گمرک مستلزم ارائه درخواست ایجاد انبار اختصاصی به حوزه نظارت گمرکات و ادارات کل گمرک است.

قائم‌مقام دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی استان تهران، از فعالان اقتصادی دعوت کرد تا ضمن بهره‌برداری از تسهیلات یاد شده، نظرات و رهنمودهای تسهیل‌گر خود را برای پیگیری و حصول نتیجه از طریق شماره تماس ۸۸۷۲۶۸۲۴ به دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی استان تهران منعکس کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha