۰ نفر

انقلاب بزرگ هوش مصنوعی برای خودروها!

۲۳ دی ۱۴۰۲، ۲:۰۰
کد خبر: 819179
انقلاب بزرگ هوش مصنوعی برای خودروها!

شرکت‌های آمازون و بی‌ام‌و به دنبال همکاری برای ساخت یک ربات گفت‌وگوگر سفارشی به عنوان یک جایگزین برای دفترچه راهنمای خودرو هستند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دستیارهای صوتی مبتنی بر وسایل نقلیه پیشرفت بزرگ بعدی هستند که هوش مصنوعی را در تجربه رانندگی ترکیب می‌کنند.

به نقل از انگجت، اکنون شرکت‌های آمازون و بی‌ام‌و در نمایشگاه CES ۲۰۲۴ شراکتی را برای بهبود قابل توجه حوزه دستیارهای صوتی اعلام کرده‌اند و یک مدل زبانی بزرگ (LLM) را با دستیار هوشمند الکسا و دفترچه راهنمای واقعی خودرو ترکیب کردند و نتیجه نهایی این شده است که شما می‌توانید از چت‌بات مجهز به الکسا هر چیزی در مورد خودروی خود بپرسید و اطلاعات دقیق را در لحظه دریافت کنید؛ بنابراین دفترچه راهنمای حجیم و حوصله سربر خودرو می‌تواند برای همیشه در داشبورد بماند.

آمازون می‌گوید این ابزار، روشی طبیعی‌تر برای شناخت یک خودروی جدید ارائه می‌دهد و با آن می‌توانید نحوه عملکرد و ویژگی‌های مختلف مانند سیستم کمک به پارک کردن خودرو را بپرسید و پاسخ‌های صوتی دریافت کنید.

هر دو شرکت می‌گویند، این فناوری صوتی، پیچیدگی را از بین می‌برد و حواس‌پرتی را در رانندگی به حداقل می‌رساند.

البته گفتنی است که این فقط یک سیستم تحویل اطلاعات نیست، بلکه همچنین می‌توان از ربات خواست اقداماتی را از طرف شما انجام دهد. مثلا ورود به یک حالت رانندگی خاص یا کارهایی نظیر روشن و خاموش کردن ضبط و غیره.

علاوه بر این، این سیستم به طور کامل با سیستم اطلاعات و سرگرمی خودرو ادغام می‌شود؛ بنابراین می‌توانید از دستیار صوتی هوشمند خودروی خود بخواهید موسیقی را عوض کند، شما را به مقصدی مشخص راهنمایی کند، دمای داخلی را تغییر دهد و تقریباً هر دستوری را که به خودرو مربوط شود، اجرا کند.

شرکت خودروسازی بی‌ام‌و سال‌ها است که از آمازون الکسا در سیستم‌های اطلاعات و سرگرمی خود استفاده می‌کند، اما این کار جدید آن‌ها یک گام مهم و رو به جلو است. این شرکت‌ها قبلاً همکاری خود را برای ساخت دستیار صوتی سفارشی بی‌ام‌و در خودرو اعلام کرده بودند که از الکسا به عنوان یک چارچوب استفاده می‌کرد و به نظر می‌رسد این کار جدید نیز در راستای همین تلاش باشد.

چیزی شبیه به مسابقه در رابطه با این فناوری به راه افتاده است، چرا که شرکت خودروسازی فولکس واگن نیز چیزی مشابه را در لاس وگاس معرفی کرد. این شرکت قصد دارد چت‌بات ChatGPT را با دستیار صوتی فعلی خود موسوم به IDA ادغام کند و این ویژگی در خودروهای آینده آن به نمایش گذاشته خواهد شد.

شرکت مرسدس بنز نیز سال گذشته اعلامیه‌ای در مورد ادغام ChatGPT در سیستم اطلاعات و سرگرمی خودروهای خود منتشر کرده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha