۳ نفر

یمن به یک کشتی آمریکایی حمله کرد

۲۰ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۵۵
کد خبر: 818847
یمن به یک کشتی آمریکایی حمله کرد

سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن سرتیپ یحیی سریع امروز چهارشنبه، ۱۰ ژانویه در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروی دریایی و نیروی هوایی ارتش طی عملیات نظامی مشترک، یک کشتی آمریکایی را مورد هدف قرار دادند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، سخنگوی نیروهای مسلح یمن با تاکید بر اینکه این کشتی حامی جنایات رژیم صهیونیستی بوده تصریح کرد که این عملیات، پاسخ اولیه‌ به حمله خائنانه دشمن آمریکایی به نیروی دریایی کشور ما بود.

سریه با تاکید بر اینکه صنعاء از برخورد متناسب، با تمامی تهدیدات خصمانه در چارچوب حق دفاع مشروع از کشور، مردم و امت خود تردید نخواهیم کرد، تاکید کرد  «تا زمانی که محاصره غزه تمام نشود، به جلوگیری از حرکت کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌های عازم بنادر فلسطین اشغالی، ادامه خواهیم داد».

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تصریح کرد که ما تعهد کامل خود را به ادامه حرکت امن ناوها و کشتی‌ها در دریای سرخ و دریای عرب به همه مقاصد، به جز بنادر فلسطین تأیید می‌کنیم.

فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) بامداد امرزو در بیانیه‌ای ادعا کرده بود که نیروهای یمن «حمله پیچیده»ای را در دریای سرخ با پهپادهای تهاجمی انتحاری، موشک‌های کروز و بالستیک ضد کشتی انجام دادند.

سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس هم ساعات بامداد اعلام کرد که گزارش‌هایی مبنی بر حرکت پرتابه‌های مشکوک در آب‌های دریای سرخ نزدیک به یمن دریافت کرده است. شرکت امنیتی دریایی انگلیسی «امبری» نیز گفت که یک نفتکش، سه قایق را مشاهده کرده که از آن‌ها دو موشک به سمتش شلیک شدند.

طی عملیات طوفان الاقصی ارتش یمن در حمایت از مردم فلسطین اعلام کرده به هیچ کشتی اسرائیلی و کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها اراضی اشغالی فلسطین است، اجازه عبور از تنگه باب‌المندب و دریای سرخ را نخواهد داد. آمریکا هم در مقابل ائتلافی دریایی تشکیل داد که تاکنون بارها مورد حمله نیروی دریایی صنعاء قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    0 0
    و همه ی ترقه های تروریست های حوثی کنترل شد😂
  • علیرضا IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    0 0
    وقتی جنگ یمن رو می بینم یاد جنگاوری لرهای غیور ایران می افتم . مانند حاج قاسم سلیمانی که از لرهای کرمان بود
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    0 0
    انشااله انگلیس خبیث وآمریکای جنایتکار بلطف خدا در دریای سرخ ذلیل وشکست میخورند انشااله.
  • علی IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    0 0
    خدا کمکشان کنه قوی‌تر بشن
  • علی IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    0 0
    یمن هم راهی که ایران رفته را دارد تکرار میکند وآخر این ماجرا تحریم های بیشتر وفقر وتنگدستی مردم بیچاره یمن است که از چاله بیرون آمده ودرون چاه گرفتار خواهند شد واین نشانه بی سیاست بودن دولتمردان این کشور است،اما دولت آمریکا آرام وساکت وبدون ادعا کار خود را انجام میدهد ومیداند که همه کشورهای مدعی خود تیشه به ریشه خودشان می زنند فقط تنها کار تحریمهای بیشتر است وآن کشورها هیچ پیشرفتی هم بخاطر تحریم نخواهند داشت،چون کشور عقب افتاده میدان تاخت وتاز قدرت طلبان داخلی در سایه دین وترساندن از یک قدرت خارجی است.
  • ناشناس IR ۰۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    0 0
    مگر حوثی یمن هم قدرت مقابله با امریکا وبریتانیا آلمان وفرانسه را دارد بوی بد جنگ جهانی سوم به مشام می رسد