۰ نفر

انتقاد یک نماینده به افزایش بی‌رویه قیمت دارو

۱۹ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۲۷
کد خبر: 818650
انتقاد یک نماینده به افزایش بی‌رویه قیمت دارو

علی‌اصغر باقرزاده نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس و دولت در مشکلات مربوط به دارو مقصر هستند، باید نیازهای ارزی در حوزه دارو و تجهیزات تامین شود. وی در ادامه اظهار کرد: اگر به درستی به قانون عمل شود شاهد این اتفاق نبودیم. کسانی که موافق حذف ارز ترجیحی بودند اکنون باید پاسخ‌گو باشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس و دولت در مشکلات مربوط به دارو مقصر هستند، باید نیازهای ارزی در حوزه دارو و تجهیزات تامین شود.

علی‌اصغر باقرزاده در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره ارزیابی اثر بخشی سیاست گذاری‌ها و اقدامات عملیاتی دستگاه‌های مسئول برای ساماندهی مشکلات زنجیره تامین و توزیع دارو و تجهیزات پزشکی در کشور بیان کرد: همه ما از کمبود دارو و افزایش بی‌رویه قیمت اقلام دارویی مطلع هستیم به دنبال آن شاهد افزایش هزینه‌های درمانی و زحمت برای شهروندان هستیم. بسیاری از ما این روزها مشغول تماس با جاهای مختلف برای تهیه دارو برای مردم هستیم و به عبارت دیگر یکی از چالش‌های جدی ما به شمار می‌رود.

وی در ادامه اظهار کرد: اگر به درستی به قانون عمل شود شاهد این اتفاق نبودیم. کسانی که موافق حذف ارز ترجیحی بودند اکنون باید پاسخ‌گو باشد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: ما همان موقع اعلام کردیم که ۱۲۰ همت برای حوزه دارو نیاز است اما صرفا ۶۰ همت در نظر گرفته شد و همین میزان نیز داده نمی‌شود. مجلس شورای اسلامی هم مقصر است فقط دولت نیست که مقصر است باید نیازهای ارزی در حوزه دارو و تجهیزات تامین شود.

باقرزاده اظهار کرد: گفته می‌شود که برای دارو ارز نداریم اما چگونه برای واردات برنج ارز تخصیص داده می‌شود؟ چه کسی باید پاسخگو باشد؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha