۰ نفر

چگونه کامپیوتر را پاکسازی کنیم؟

۱۸ دی ۱۴۰۲، ۳:۰۰
کد خبر: 818375
چگونه کامپیوتر را پاکسازی کنیم؟

برای شما هم پیش آمده که بخواهید کامپیوتر خود را تعویض کنید و یا برخی برنامه ها و فایل ها را برای همیشه حذف کنید تا مورد سوء استفاده قرار نگیرد اما نمی دانید باید چه کنید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا،  نصب نرم افزارهای مورد نیاز کار آسانی است؛ با یک یا چند کلیک ساده برنامه در کامپیوتر نصب می شود و از آن استفاده می کنید اما نمی دانید که حذف آن به همین راحتی یک یا چند کلیک نیست.

با اینکه این کار خیلی هم سخت نیست اما واقعیت این است که حذف کامل نرم افزار و داده های آن همیشه هم به صورت کامل انجام نمی شود و نه تنها بقایای آن حافظه کامپیوتر را اشغال می کند بلکه می تواند مورد سوءاستفاده هم قرار گیرد.

حذف برنامه یا Uninstall چیست؟

شرایطی را در نظر بگیرید که یک نرم افزار را روی کامپیوترتان نصب کرده و با آن کار می کنید؛ پس از مدتی دیگر به آن نرم افزار نیاز ندارید و می خواهید آن را پاک کنید اما باید بدانید که پاک کردن آن به سادگی حذف یک فایل موسیقی یا متنی نیست و بقایای آن روی سیستم باقی می ماند. بنابراین، برای حذف کامل نرم افزار از روی کامپیوتر باید کار های بیشتری انجام دهید. در اینجا سعی داریم تا چند برنامه کاربردی برای حذف ایمن اطلاعات از کامپیوتر را به معرفی کنیم:

چگونه کامپیوتر را پاکسازی کنیم؟

بهترین برنامه‌های حذف دائم و ایمن اطلاعات از کامپیوتر کدامند؟

۱-    Kernel File Shredder: ابزاری حرفه‌ای برای پاک کردن همیشگی اطلاعات خصوصی کاربران است. از مهم‌ترین ویژگی‌های این نرم‌افزار می‌توان به سرعت بالای آن در حذف اطلاعات و سادگی کار با آن اشاره کرد.

۲-    Eraser : این نرم‌افزار رایگان و قدرتمند می‌باشد و قابلیت حذف دائم فایل‌ها و پوشه‌ها را با استفاده از الگوریتم‌های پیچیده را فراهم می‌کند.

۳-    Secure Eraser: این نرم‌افزار امکان حذف دائم فایل‌ها، پوشه‌ها، رجیستری و حتی درایوهای کامل را فراهم می‌کند.

۴-    Freeraser: نرم‌افزار Freeraser از سه روش مانند DOD ۵۵۲۰.۲۲-M که استانداردی نظامی محسوب می‌شود برای حذف دائمی فایل‌ها استفاده می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha