۰ نفر

هواشناسی گیلان هشدار صادر کرد

۱۷ دی ۱۴۰۲، ۱۸:۳۳
کد خبر: 818327
هواشناسی گیلان هشدار صادر کرد

علاءالدین حسینی روز یکشنبه اظهار کرد: علاوه بر وزش باد جنوبی و گرم در دامنه‌ها و ارتفاعات، این شرایط هوایی در برخی ساعات در مناطق جلگه‌ای هم حاکم خواهد بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، هواشناسی گیلان نسبت به وزش باد جنوبی و گرم شدید و خیلی شدید در استان هشدار داد و اعلام کرد : با ورود سامانه آب هوایی جدید به استان شاهد وزش باد جنوبی از روز دوشنبه تا پیش از ظهر چهارشنبه در استان خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی گیلان اعلام کرد : با خروج سامانه بارشی از استان هوا از امروز صاف و آفتابی شده و نقشه‌های هواشناسی نیز نشانگر تداوم این شرایط آب و هوایی و وزش باد جنوبی در مناطق مختلف به ویژه در دامنه‌ها و ارتفاعات طی روزهای آتی است.

بنابر اعلام سازمان هواشناسی، برای روز جاری بارش باران، در نواحی سردسیر و مرتفع بارش برف، وزش باد شدید موقت، در نواحی کوهستانی کولاک برف و کاهش محسوس دما پیش بینی می شود.

وی عنوان کرد: دمای هوای گیلان در این مدت با استقرار سامانه بادجنوبی و گرم در مناطق مختلف استان بین چهار تا هشت درجه سلسیوس افزایش خواهد یافت.

وی خاطر نشان کرد: جریانات جنوبی و وزش بادگرم تقریبا از ظهر چهارشنبه از گیلان خارج خواهد شد و از عصر همین روز با شمالی شدن جریانات، تا پنجشنبه شاهد بارش باران در مناطق مختلف استان هستیم اما این سامانه بارشی جمعه تضعیف می شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا ( ۱۸ دی ‌ماه) قسمتی ابری تا نیمه ابری، در بعضی ساعت‌ها غبارمحلی با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد است.

کارشناس هواشناسی گیلان بیان کرد: دیلمان صبح امروز با پنج درجه سلسیوس زیرصفر کمترین دما و شهرستان آستارا با ۱۷ درجه در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین دمای استان را به خود اختصاص داده‌اند ضمن اینکه دمای فعلی رشت ۱۳ درجه و رطوبت هوا ۵۰ درصد است.

وی اظهار کرد: دریا از امروز تا قبل ازظهر چهارشنبه هفته جاری برای فعالیت‌های دریانوردی مناسب است اما پیش بینی های برای عصر چهارشنبه و روز پنجشنبه نامناسب است.

در زمان حاضر آسمان استان در مناطق مختلف صاف و آفتابی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha