۰ نفر

تکلیف جایگاه های سوخت چه شد؟

۷ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۱۸
کد خبر: 816352
تکلیف جایگاه های سوخت چه شد؟

در هفته گذشته تمامی جایگاه‌های سوخت در سراسر کشور در پی حملات سایبری دچار اختلال شدند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، صبح روز دوشنبه ۲۷ آذر ماه مسئولان خبر از اختلال سراسری در جایگاه‌های سوخت کشور دادند. ساعاتی پس از اختلال به وجود آمده، در فضای مجازی شایعاتی مبنی بر اینکه اختلال ایجاد شده از طریق سرورهای بانک ملت رخ داده است مطرح شد، موضوعی که بلافاصله بانک ملت آن را تکذیب کرد و گفت تمامی سامانه‌های غیرحضوری این بانک و همچنین شعب در شرایط پایدار قرار دارد و با اختلالی نیز مواجه نبوده است.

با این حال اظهارنظرها درباره این موضوع پایان نیافت و مسئولین مختلفی در حوزه‌های متفاوت درباره این موضوع صحبت کردند. جعفر سالاری نسب، مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد: اختلالی در جایگاه‌های سوخت وجود داشته که آن را برطرف کردیم؛ امروز می‌گویم مساله هک جایگاه‌های سوخت به ما مربوط نمی‌شود. بنابراین باید پدافند غیر عامل علت این مساله را بررسی و اعلام کند.

این مقام مسئول یادآور شد: زمانی که افراد به جایگاه می‌رفتند امکان پرداخت با درگاه بانک ملت وجود نداشت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این مساله صحت دارد که اختلال از طریق درگاه پرداخت بانک ملت صورت گرفته است، یادآور شد: یک اختلالی بوده است و اکنون رفع شده است، اعلام این موضوع با پدافند غیر عامل است و این نهاد باید علت این اختلال را اعلام کند.

به گفته مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی باید در نظر داشت که مشکل ایجاد شده از مجرای ما یعنی سامانه سوخت نبوده است. 

حالا باید منتظر واکنش رسمی مسئولین ذی‌ربط ماند و دید که آیا اختلال ایجاد شده از سوی سرورهای بانک ملت بوده یا آن‌که پشت پرده این ماجرا مسئله دیگری است.

در ادامه این اتفاق، شایعاتی مبنی بر افزایش قیمت بنزین منتشر شد که جعفر سالاری‌نسب، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی آن را تکذیب کرد و گفت: سهمیه بنزین شهروندان محفوظ است و اخبار مربوط به افزایش قیمت بنزین صحت ندارد.

وی افزود: در حال حاضر ۹۸ درصد جایگاه‌های سوخت به سامانه متصل شده و امکان استفاده از سهمیه وجود دارد. ممکن است هر جایگاهی به دلایل فنی تعطیل باشد که دلیل بر عدم اتصال به سامانه نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha