۰ نفر

گرد و غبار در راه است؛ این استان منتظر باشد

۵ دی ۱۴۰۲، ۸:۵۰
کد خبر: 815903
گرد و غبار در راه است؛ این استان منتظر باشد

آن‌گونه که هواشناسی پیش‌بینی کرده است، در روزهای آینده شاهد وزش شدید باد در استان سمنان خواهیم بود و بر این اساس گرودخاک دوباره استان سمنان را فراخواهد گرفت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، وجود ۱۹ کانون بحرانی فرسایش خاک در سمنان، این استان را به یکی از استان‌هایی بدل کرده که در معرض پدیده گردوخاک با منشأ داخلی است، پدیده‌ای که دوباره در روزهای آینده در استان سمنان به وقوع می‌پیوندد.

آن‌گونه که مدیرکل هواشناسی استان سمنان بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی و تحلیل تصاویر ماهواره و مدل‌های پیش بینی گفته است؛ وزش شدید باد از امشب در استان سمنان آغاز خواهد شد.

ایرج مصطفوی افزوده است: از امشب تا پایان هفته به تناوب در بیشتر نقاط استان سمنان به ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه در این مدت همچنین احتمال خسارت ناشی از باد شدید تا پایان هفته وجود دارد عنوان کرد: از روز سه شنبه تا پنجشنبه جوی نسبتاً پایدار گاهی با رشد ابر در استان سمنان پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به ادامه بارندگی‌های نقاط مرتفع این استان در پایان هفته جاری بیان کرد: با فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات و نواحی شمالی ستان سمنان از اواخر وقت پنجشنبه تا جمعه، بارش‌های پراکنده باران و برف در این مناطق پدیده غالب خواهد بود.

به گفته مصطفوی، امروز دمای هوای استان سمنان به صورت نسبی بین ۲ تا ۴ درجه نسبت به روز گذشته افزایش داشته و رشد ابر و بارش‌های پراکنده باران و برف در ارتفاعات و نواحی شمالی پدیده غالب هواشناسی در استان سمنان برای امروز بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha