۰ نفر

بهره‌برداری از سایت‌های همراه اول در نقاط روستایی گلستان با دستور رییس‌جمهور

۱ دی ۱۴۰۲، ۲۳:۵۰
کد خبر: 815301
بهره‌برداری از سایت‌های همراه اول در نقاط روستایی گلستان با دستور رییس‌جمهور

سایت‌های روستایی همراه اول در راستای تکمیل پروژه اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار وزارت ارتباطات، با اعلام رییس‌جمهور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش اقتصاد آنلاین، سایت های ارتباط روستایی همراه اول در جریان سفر استانی سید ابراهیم رییسی رییس جمهور به استان گلستان، صبح امروز جمعه یکم دیماه ۱۴۰۲ با دستور مقام اول اجرایی کشور از محل کارخانه نوآوری گرگان به بهره برداری رسید.

در آیین افتتاح پروژه بزرگ فیبرنوری استان گلستان و همچنین پروژه های ارتباط روستایی این استان که عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیران ارشد این وزارتخانه و مدیران ارشد استانی نیز حضور داشتند، دو سایت ارتباط روستایی همراه اول با هدف تکمیل اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان گلستان به اینترنت پرسرعت نسل های جدید ارتباطی، با دستور رییس جمهور به بهره برداری رسید.

دسترسی به اینترنت پرسرعت یک ضرورت است

سید ابراهیم رئیسی بهره مندی روستاها به اینترنت پرسرعت را گامی در راستای عدالت اقتصادی، اجتماعی و عدالت در توزیع فرصت ها و ظرفیت ها دانست و اظهار کرد: امروز دسترسی به اینترنت پرسرعت یک ضرورت است و خوشحالم که از اینجا اعلام کنم امروز این زیرساخت برای اینترنت پرسرعت در همه استان گلستان قابل بهره برداری است و امیدوارم دیگر استان ها نیز هر چه سریع تر از این امکان به طور کامل بهره مند شوند.

 ۹۹.۲ درصد روستاهای گلستان به اینترنت پرسرعت متصل شدند

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در این مراسم با اشاره به آخرین وضعیت توسعه ارتباطات روستایی استان گلستان، اذعان کرد: در کل کشور ۹۴ درصد روستاها و در استان گلستان ۹۹.۲ درصد روستاها به شبکه متصل شده اند و هفت روستای باقیمانده این استان تا دهه فجر و قریب به ۱۸۰۰ روستای باقی مانده در کل کشور تا پایان سال به شبکه ارتباطی سراسری متصل می شوند.

گفتنی است، همراه اول به عنوان نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه ایران ضمن در اختیار داشتن بیشترین میزان پوشش ارتباطات روستایی در کشور (حدود ۴۵ هزار روستا به زعم سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی)، در تلاش است مطابق تکالیف محوله، برنامه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای پوشش کامل و اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت پرسرعت (از محل طرح خدمات عمومی اجباری روستایی) را به سرانجام رساند.

در همین راستا امروز نیز به شکل نمادین سایت های ارتباطی همراه اول در روستاهای «فارسیان» و «محمدآباد پایین» از توابع شهرستان های «آزاد شهر» و «آق قلا» استان گلستان به بهره برداری رسید تا مجموعا بیش از ۷۲۵ خانوار با ۲۴۴۱ نفر جمعیت به اینترنت پرسرعت اپراتور اول ارتباطی متصل شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha