۰ نفر

این استان برفی می‌شود

۱ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۲۶
کد خبر: 815190
این استان برفی می‌شود

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: بارش برف و باران به صورت پراکنده از بعدازظهر امروز جمعه در مناطق مختلف استان آغاز می شود که این وضعیت در گردنه ها و نقاط کوهستانی با کولاک همراه خواهد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، مرتضی قدیمی افزود: وضعیت جوی امروز این استان به تدریج با پوشش ابر، تقویت وزش باد همراه خواهد شد که تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه سرعت وزش باد در برخی ساعات به حد نسبتا شدید تا شدید بین ۴۰ تا ۶۰ کیلومتر خواهد رسید اضافه کرد: بارش پراکنده برف و باران از امروز نقاط مختلف استان را فرا می گیرد.

این کارشناس ادامه داد: طبق پیش بینی ها نیز بیشینه دمای هوا از فردا/شنبه/ و دمای کمینه از امروز بطور نسبی افزایش می یابد.

وی اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته نیک پی با منفی چهار و چورزق طارم با دمای ۱۸ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم ترین ایستگاه های هواشناسی استان بودند.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان خاطرنشان کرد: دمای هوای زنجان نیز در مدت یاد شده بین منفی یک و ۱۰ درجه بالای صفر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: دمای هوای فعلی شهر زنجان چهار درجه بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۶ درجه افزایش نشان می دهد.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha