۰ نفر

سوار شدن میوه‌ها بر گرانی برای رسیدن به این استان

۳۰ آذر ۱۴۰۲، ۸:۴۸
کد خبر: 815017
سوار شدن میوه‌ها بر گرانی برای رسیدن به این استان

افزایش بیش از ۲ برابری کرایه حمل، قیمت برخی میوه‌ها را در خراسان جنوبی بالا برده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، مفاخر رئیس اتحادیه میوه و تره بار بیرجند گفت: پارسال همین موقع شب یلدا کرایه ماشین سنگین از میناب در استان هرمزگان به خراسان جنوبی ۱۰ میلیون تومان بود و هم اکنون در همین مسیر، کرایه ماشین سنگین ۲۲ میلیون تومان است.

او افزود: در خراسان جنوبی میوه‌هایی چون انار تولید می‌شود، ولی میوه‌هایی چون سیب و هندوانه را باید از استان‌هایی مثل هرمزگان و فارس وارد کرد.

مفاخر تصریح کرد: کمبود میوه در بیرجند وجود ندارد و مردم در حال خرید هستند.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار بیرجند بیان کرد: هندوانه در مغازه‌های سطح شهر کیلویی ۲۰ هزار تومان و انار از کیلویی ۲۰ تا ۴۵ هزار تومان بسته به کیفیت متفاوت است و قیمت هر کیلو سیب درختی نیز از ۱۰ تا ۲۲ هزار تومان آن هم بسته به کیفیت در نوسان است.

او با بیان اینکه قیمت انار و هندوانه اندکی افزایش داشته است، گفت: مهمترین علت افزایش قیمت میوه افزایش کرایه بار است.

فروش آجیل از ۱۵۰ تا ۴۵۰ هزار تومان

شریف رئیس اتحادیه خوار و بار خراسان جنوبی نیز گفت: در بازار خراسان جنوبی آجیل بی‌کیفیت از ۱۵۰ هزار تومان شروع می‌شود و آجیل با کیفیت حدود ۴۵۰ هزار تومان است.

او افزود: هم اکنون بیشترین فروش آجیل نخود و کشمش و تخمه آفتابگردان است و اقلامی چون بادام هندی از سبد خرید بازار شب یلدا حذف شده است.

شریف گفت: تخمه آفتابگردان مرغوب نیز از کیلویی ۸۰ هزار تا ۱۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد و تخمه کدو نیز کیلویی حدود ۲۲۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه خوار و بار خراسان جنوبی با اشاره به گشایش نمایشگاه شب یلدا بیان کرد: البته بسیاری از افراد نیز ترجیح می‌دهند که خرید خود را از نمایشگاه داشته باشند چرا که تنوع محصولات در این نمایشگاه بالا است و انواع و اقسام آجیل به فروش می‌رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha