۰ نفر

رییس اتحادیه آجیل‌فروشان در گفتگو با اقتصادآنلاین:

افت ۲۰ درصدی قیمت آجیل نسبت به شب عید/ آجیل‌ قیمت دستوری ندارد

۲۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۸:۰۸
کد خبر: 814967
افت ۲۰ درصدی قیمت آجیل نسبت به شب عید/ آجیل‌ قیمت دستوری ندارد

رییس اتحادیه آجیل‌فروشان گفت: قیمت اقلام خشکبار نسبت به شب عید ۱۰ تا ۲۰ درصد ارزان‌تر شده است. پسته در انواع مختلف ۱۵ تا ۲۵ درصد و تخمه ژاپنی هم تا ۳۵ درصد افت قیمت داشته و این سبب شده تا مردم امسال در آستانه شب یلدا استقبال بهتری به نسبت عید از خشکبار کرده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین، غلامرضا خدامی، رییس اتحادیه آجیل‌فروشان در گفتگو با خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: قیمت آجیل ویژه شب یلدا با بهترین کیفیت ۴۸۰ هزار تومان است که شامل پسته اکبری ممتاز، مغز گردو، بادام هندی، مغز فندق، انجیر، توت و باسلوق است. این نرخی است که اعلام شده و مصوب است.

وی افزود: سایر آجیل‌ها قیمت دستوری ندارد و قیمت با توجه به مقداری که مخلوط می‌شود، متفاوت است. قیمت پسته هم متغیر است؛ چراکه فقط پسته اکبری ده نوع دارد که هر کدام قیمت متفاوتی دارد.

وی ادامه داد: قیمت اقلام خشکبار نسبت به شب عید ۱۰ تا ۲۰ درصد ارزان‌تر شده است. پسته در انواع مختلف ۱۵ تا ۲۵ درصد و تخمه ژاپنی هم تا ۳۵ درصد افت قیمت داشته و این سبب شده تا مردم امسال در آستانه شب یلدا استقبال بهتری به نسبت عید از خشکبار کرده‌اند.

رییس اتحادیه آجیل و خشکبار گفت: مردم از واحدهای صنفی که جواز کسب اتحادیه را دارند، خرید کنند. میادینی که جواز اتحادیه‌های دیگر را دارند در شب یلدا فرصت‌طلبی می‌کنند و جنس‌های بی‌کیفیت را عرضه می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha