۰ نفر

امام جمعه تهران: حدود ۸۰ درصد اقتصاد کشور، دولتی و شبه دولتی است

۲۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۲۱
کد خبر: 813944
امام جمعه تهران: حدود ۸۰ درصد اقتصاد کشور، دولتی و شبه دولتی است

خطیب نماز جمعه تهران گفت: اقتصاد دولتی ام الفساد و ریشه بسیاری از مفاسد اقتصادی است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت در خطبه‌های این هفته تهران ضمن تسلیت ایام فاطمیه، اظهار کرد: مفتخریم در مدرسه‌ای حضور داریم که این بانوی بزرگوار و همسر بزرگوار ایسان حضرت علی ابن ابی طالب آن‌را تأسیس کرده‌اند. ما در مدرسه‌ای هستیم که در کتب روایی بزرگان و محدثین اهل سنت آمده است که خداوند با رضای فاطمه راضی و با غضب او غضب می‌کند.

وی با اشاره به حمله تروریستی شب گذشته به مقر انتظامی در راسک استان سیستان و بلوچستان، ادامه داد: تعدادی از بهترین فرزندان و مرزداران غیور توسط مزدوران خائن به شهادت رسیده‌اند. امیدواریم دستگاه اطلاعاتی و امنیتی کشور به سرعت با شناسایی افراد خائن آنها را مجازات کنند.
 
امام جمعه تهران گفت: کشور همسایه دوست در مراقبت از مرزهای دو کشور از همه توانش استفاده کند.
 
وی افزود: این حادثه جانکاه را به ملت ایران و خصوص مرزداران سیستان و بلوچستان و خواهران و برادران شیعه و اهل سنت و درجه داران خدوم و شجاع و اقتدار آفرین پلیس عرض تسلیت داشته باشم.
 
ابوترابی فرد با بیان اینکه هندسه قدرت در حال تغییر است، گفت: دوران تک قطبی به پایان رسیده است. طوفان الاقصی و ایستادگی مردم کرانه باختری آرایش سیاسی متفاوت و راهبرد نوین محور مقاومت را به نمایش گذاشته است.

وی با اشاره به رد کلیات بودجه در مجلس، گفت: دغدغه دولت در راستای سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم و ناترازی بودجه است. نمایندگان مردم در مجلس دولت را از برون رفت از این تنگنا کمک کنند. خلق هزینه بدون درآمدهای پایدار و دست یافتنی مشکلات کشور را دو چندان می‌کند. ممکن است برای چند ماه برای من و شما دستی بزنند اما متوجه خواهند شد که تصمیمات، راه را برای کاهش تورم هموار کرد یا ناترازی بودجه و رشد تورم را فراهم خواهد آورد.
 
خطیب نماز جمعه تصریح کرد: کاری که دولت در رشد نقدینگی و پایه پولی داشته است امروز اساسی‌ترین نیاز کشور است. مهار رشد نقدینگی و پایه پولی کشور در این مقیاس از تورم ضرورت و تصمیمی اجتناب ناپذیر است که در میان مدت و بلند مدت به رشد اقتصادی منجر می‌شود.
 
ابوترابی فرد گفت: اقتصاد دولتی ام الفساد و ریشه بسیاری از مفاسد اقتصادی است. امروز حدود ۸۰ درصد اقتصاد کشور دولتی و شبه دولتی است که زمینه ناکارآمدی اقتصاد و فساد را فراهم کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha