۱ نفر

در گفتگو با اقتصاد آنلاین مطرح شد؛

اهمیت نوآوری و فناوری در حوزه صنعت و معدن/ ضرورت ارایه آموزش های لازم برای افزایش کارایی شرکتهای دانش بنیان

۲۰ آذر ۱۴۰۲، ۹:۴۷
کد خبر: 812688
اهمیت نوآوری و فناوری در حوزه صنعت و معدن/ ضرورت ارایه آموزش های لازم برای افزایش کارایی شرکتهای دانش بنیان

یک کارشناس حوزه معدن و صنایع معدنی گفت: مراکز نوآوری چالش ها و مسائل موجود را به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌کنند تا این مجموعه ها به تولید فناوری مشغول شده و محصول یا خدمات خود را بر مبنای مسائل و چالش های مطرح شده، تولید یا عرضه کنند.

اقتصاد آنلاین _ باران شاکری: هادی افشاری، کارشناس معدنی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: مراکز نوآوری که در دل صنعت شکل می‌گیرند، برای پیشران کردن صنایع مرتبط دست به خلق نوآوری می‌زنند؛ بنابراین باید شرکت های دانش بنیانی که عموما ماهیت فنی و تکنیکال دارند را با مهارت های بازار و بیزینس آشنا کرد تا ریسک شکست آنها پایین آید و با آموزش های لازم در حوزهMRL (سطح آمادگی مواجه با بازار) و TRL (سطح آمادگی فنی) میزان کارایی این شرکت ها را افزایش دهیم.

وی افزود: نوآوری به معنای ترکیب خلاقانه چند فناوری است که به تولید محصولی نوین و کاربردی منجر می‌شود؛ بنابراین این مفهوم ابتدا در صنعتی مطرح می‌شود که با مساله و چالش‌های واقعی آن حوزه دست و پنجه نرم می‌کند و نوآوری در نهایت به یک طراحی خلاقانه منجر خواهد شد که پاسخگوی نیازهای واقعی صنایع است.

افشاری گفت: شرکت های دانش‌بنیان برای تولید محصول خود به تحقیق علمی نیاز دارند که نیاز خود را در اتصال به دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی برطرف کنند و در برخی مواقع که صنعت بدون ارتباط مستقیم و نادرست به دانشگاه متصل می‌شود و یک ارتباط پایدار میان آنها شکل می‌گیرد نه تنها موجب پیشرفت نمی شود بلکه باعث پایین آمدن فعالیت های حوزه نوآوری می شود.

این فعال حوزه نوآوری گفت: باید بستری مناسب برای حوزه نوآوری و فناوری فعال و به صورت حرفه ای به چهار حوزه صنعت، مرکز نوآوری، شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها آموزش داده شود و تیم های خلاق دانشجویی با ارائه ایده چالش ها را حل و به نوآوری در مسیر صنعت کمک کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha