۰ نفر

ماجرای ارزان فروشی دارو در فضای مجازی

۱۷ آذر ۱۴۰۲، ۲۰:۲۴
کد خبر: 812597
ماجرای ارزان فروشی دارو در فضای مجازی

سرپرست اداره داروخانه‌های سازمان غذا و دارو، در خصوص تخفیف قیمت دارو، توضیحاتی داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر،مینا آژوغ، سازمان غذا و دارو را مسئول صیانت از سلامت دارو دانست و گفت: قیمت دارو مشخص است و در سایت http://irc.fda.gov.ir/nfi نیز قابل مشاهده است.

وی تأکید کرد: در چارچوب‌های قانونی، تخفیف در قیمت دارو مورد تأیید نیست، چرا که قیمت دارو مشخص است.

آژوغ ادامه داد: اگر در دارویی اختلاف قیمت فاحش وجود داشته باشد، دو موضوع را برای آن متصور هستیم یا تفاوت خرید صورت گرفته است؛ مثلاً مراکزی خریدهای قبلی داشته باشند که در داروخانه‌ها معمولاً این اتفاق رخ می‌دهد اما این اختلاف قیمت چندان فاحش نیست.

وی تصریح کرد: تفاوت قیمتی که در فضای مجازی وجود دارد این شک را به وجود می‌آورد که داروی مورد نظر، غیر اصیل، تقلبی و قاچاق باشد و تحت عنوان یک اسم یا برند خاص به فروش برسد.

سرپرست اداره داروخانه‌های سازمان غذا و دارو افزود: این نگرانی وجود دارد که این داروها شرایط نگهداری مناسبی نداشته یا تاریخ گذشته و تحت عنوان یک داروی با اصالت به فروش برسد.

آژوغ با تأکید بر اینکه قیمت پایین یک دارو هیچ مزیتی ندارد، گفت: افراد می‌توانند برای دریافت قیمت یک دارو در سامانه تیتک به سایت http://irc.fda.gov.ir/nfi مراجعه کنند، همه اشکال دارویی و اجزای آن همراه با قیمت مصوب آن قابل مشاهده است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha