۰ نفر

داستان مین فریم‌های بانک صادرات چیست؟

۱۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۸:۴۱
کد خبر: 812021
داستان مین فریم‌های بانک صادرات چیست؟

اخیرا مطلبی نادرست درخصوص واگذاری ۲ دستگاه «مین فریم» (main frame) یا همان «پردازنده مرکزی» توسط بانک صادرات ایران به بانک ملی، بدون رعایت تشریفات قانونی و صرفه و صلاح بانک و سهامداران مطرح شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، اخیرا مطلبی نادرست درخصوص واگذاری ۲ دستگاه «مین فریم» (main frame) یا همان «پردازنده مرکزی» توسط بانک صادرات ایران به بانک ملی، بدون رعایت تشریفات قانونی و صرفه و صلاح بانک و سهامداران مطرح شده است.

انتشار اینگونه مطالب نادرست، صرفا به قصد تشویش اذهان سهامداران، بازنشستگان و کارکنان شریف بانک صادرات ایران انجام شده و صحت ندارد.

در این خصوص یادآور می شود که:

اولا بانک صادرات ایران سال گذشته ۴ دستگاه مین فریم مورد نیاز خود را خریداری کرد که دو دستگاه اصلی که زیر بار رفت و الحمدلله شعب و شبکه، آثار آن را در فعالیت شبکه کاملا احساس کردند و دو دستگاه دیگر برای پشتیبان قرار است استفاده شود اما در هر حال برنامه خرید نسل های جدیدتر این دستگاه ها نیز با هدف افزایش سرعت و کیفیت ارائه خدمات بانکی به مشتریان، در دستور کار بانک قرار دارد.

ثانیا ادعای واگذاری دستگاه های مین فریم "بدون درنظرگرفتن مسائل فنی" و "اولویت قراردادن نیاز بانک ملی"، برداشت صحیح از ضرورت همکاری میان بانک ها نیست. موضوع واگذاری دو دستگاه پشتیبان با هدف خرید دستگاه های پیشرفته تر بدون آنکه به فعالیت فعلی شبکه خدشه ای وارد نماید و به عنوان یک فرصت، اخیر از سوی حوزه ای تی بانک صادرات مطرح شده که به لحاظ فنی در حال بررسی است و مدیران بانک صادرات خود را مکلف می دانند که این اطمینان حاصل گردد که درصورت واگذاری، هیچ گونه ریسک عملیاتی با اهمیتی برای بانک ایجاد نشده و مشتریان بانک را در دریافت خدمات مورد نیاز خود، با چالش مواجه نسازند.

ثالثا - مبالغ اعلام شده بابت این دستگاه ها و واگذاری زیر قیمت آنها به بانک ملی، یک ادعای کذب است و قطعا هرگونه فروش یا واگذاری، با رعایت کامل تشریفات قانونی و کشف قیمت توسط کارشناسان رسمی دادگستری و توجه ویژه به صرفه و صلاح سهامداران و مشتریان بانک صادرات ایران خواهد بود.

در پایان تاکید می گردد که اولویت بانک صادرات ایران، ارائه خدمات با کیفیت به مشتریان خود و رعایت صرفه و صلاح ذینفعان است و این اولویت، تغییر نخواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    3 0
    ۱۰۰درصد خبر واقعیه همین که یه چیزی و تکزیب میکنن یعنی نمیخوان فعلا کسی بدونه،در ضمن بانک صاحب نداره که کسی نمیاد بیانیه ای چیزی بده!!!