۵ نفر

گزارش اقتصادآنلاین از بازار موبایل؛

این گوشی چینی ۱۸ میلیون تومانی با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی ارزش خرید دارد؟ + لیست قیمت

۱۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۳۰
کد خبر: 811768
این گوشی چینی ۱۸ میلیون تومانی با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی ارزش خرید دارد؟ + لیست قیمت

در این مطلب به بررسی قیمت انواع گوشی آنر می پردازیم.

اقتصاد آنلاین- فائزه امین پویا؛آنر ۹۰، جدیدترین گوشی میان رده این شرکت است که با بهره‌مندی از تراشه اسنپدراگون ۷ نسل ۱ قادر است با بسیاری از میان رده‌های موجود در بازار رقابت کند. کاماپرس در این مطلب به معرفی ویژگی‌های این گوشی و اینکه آیا واقعا ارزش خرید دارد یا خیر، می‌پردازد.

سخت افزار گوشی آنر ۹۰

طراحی بدنه این گوشی برای کاربران همیشگی آنر آشنا به‌نظر می‌رسد و از یک قاب آلمینیومی و دو لایه شیشه خمیده ساخته شده است. طبق بررسی هایی که مجله محیا به عمل آورده است این گوشی کوچک نیست اما به لطف وزن ۱۸۳ گرمی‌، در دست گرفتن آن حس خوبی دارد. آنر ۹۰ دارای دو جزیره دوربین در بالا و پایین است، جزیره بالایی شامل دو دوربین و جزیره پایینی شامل یک دوربین و فلاش ال‌ای‌دی است. در جعبه یک شارژر فوق سریع و یک قاب نرم سیلیکونی نیز قرار دارد.

بررسی نمایشگر

آنر ۹۰ دارای یک صفحه نمایش خمیده ۶.۱ اینچی فول اچ‌دی پلاس آمولد است که با حداکثر روشنایی ۱۶۰۰ نیت، نمایش یک میلیارد رنگ و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز، یکی از واضح‌ترین‌ و روشن‌ترین‌ها در میان رقبا به شمار می‌رود. انیمیشن‌ها نیز طبق معمول گذشته فوق‌العاده و روان هستند و تجربه جذاب‌تری از این دستگاه را رقم می‌زنند.

بررسی عملکرد

آنر ۹۰ از پردازنده اسنپدراگون ۷ نسل ۱ استفاده می‌کند که در برابر پردازنده اسنپدراگون ۸ پلاس مدل پرو، بسیار ضعیف‌تر درنظر گرفته می‌شود. این موضوع تنها برای گیمرها مشکل‌ساز خواهد بود، چرا که بررسی‌ها نشان می‌دهند حتی در صورت استفاده همزمان از چند برنامه گوشی باز هم به خوبی کار خواهد کرد.

باتری گوشی آنر ۹۰

این دستگاه از یک باتری ۵ هزار میلی‌آمپر ساعتی بهره‌مند شده که کمی بزرگ‌تر از باتری نسخه‌های قبلی است. با شارژر ۶۶ واتی موجود در جعبه، رسیدن از شارژ صفر به صد تنها ۴۰ دقیقه طول می‌کشد و در نیمی از این زمان به ۶۰ درصد خواهد رسید. بررسی‌ها نشان می‌دهند حتی در صورت استفاده مداوم بیش از ۸ ساعت، هنوز هم کمی شارژ برای ادامه باقی خواهد ماند.

بررسی دوربین

آنر ۹۰ دارای یک دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی، یک دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی، یک دوربین عمق ۲ مگاپیکسلی و البته یک دوربین سلفی ۵۰ مگاپیکسلی است. عکس‌ها در طول روز واضح به‌نظر می‌رسند اما تراز سفیدی گاهی ممکن است تغییر کند. در طول شب نیز با وجود نوردهی بیش از حد که گاهی اتفاق می‌افتد، در مجموع می‌توان گفت که دوربین عملکرد خوبی را در نور کم ارائه می‌دهد. همچنین نظرات مثبت زیادی درباره دوربین سلفی ۵۰ مگاپیکسلی آنر ۹۰ وجود دارد که در کل نتیجه راضی‌کننده‌ای به‌دست می‌دهد.

از لحاظ نرم‌افزاری

آنر ۹۰ از نرم‌افزار اندروید ۱۳ استفاده می‌کند که عملکرد فوق‌العاده و متفاوتی را نسبت به نسخه‌های پیشین ارائه می‌کند. اندروید ۱۳ را می‌توان ترکیبی از اندروید و IOS درنظر گرفت که گزینه‌های سفارشی‌سازی متعددی در آن وجود دارد. همانطور که گفته شد انیمیشن‌ها عالی و کمتر کودکانه هستند اما به کمک برخی تم‌ها می‌توان آن را تغییر داد.

شاید آنر ۹۰ از برخی جهت‌ها نسبت به گوشی‌های پرچم‌دار یک پله پایین‌تر باشد اما در بیشتر موارد با آن‌ها برابری می‌کند. این گوشی بیشتر برای افرادی مناسب است که به دنبال یک صفحه نمایش روشن، عمر باتری عالی و دوربین باکیفیت بدون نیاز به تله فوتو می‌گردند. اما در مقابل برای گیمرها، کاربران برنامه‌های دارای گرافیک بالا توصیه نمی‌شود. همچنین لازم به ذکر است که آنر ۹۰ فاقد مقاومت در برابر آب و گرد و غبار می‌باشد.

جهت اطلاع از جدیدترین قیمت گوشی و آگاهی از نرخ‌ها در بازار موبایل تهران روزانه به سرویس "موبایل" در پایگاه خبری اقتصاد آنلاین مراجعه نمایید.

*اقتصاد آنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌ها ندارد و قیمت‌های درج شده مربوط به سایت‌های فروش اینترنتی است.

قیمت انواع گوشی آنر ( Honor )
مدل ظرفیت دوربین/ مگاپیکسل قیمت / تومان
۹۰ دو سیم کارت ۵۱۲ گیگابایت و رم ۱۲ گیگابایت ۲۰۰
۲۳,۰۰۰,۰۰۰
۹۰ دو سیم کارت ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت ۲۰۰
۱۸,۵۰۰,۰۰۰
X۹a دو سیم کارت ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت ۶۴
۱۱,۹۰۰,۰۰۰
X۸a دو سیم کارت ۱۲۸ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت ۱۰۰
۷,۸۲۸,۰۰۰
X۸ ۵G دو سیم کارت ۱۲۸ گیگابایت و رم ۶ گیگابایت ۴۸
۷,۲۵۰,۰۰۰
۹A MOA-LX۹N دو سیم کارت ظرفیت ۶۴ گیگابایت ۱۳
۶,۰۰۰,۰۰۰

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میرزایی IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    من دوماهی است که خریدم این گوشی رو خیلی عالیه