۰ نفر

آمار خشونت در اردبیل مخدوش است

۱۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۸:۲۴
کد خبر: 811451
آمار خشونت در اردبیل مخدوش است

معاون استاندار اردبیل گفت: آمار منتشر شده اخیر در مورد بالا بودن میزان خشونت در اردبیل مخدوش و غیرقابل قبول است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، رضا قاسمیان امروز در آئین نکوداشت و تکریم از خیریه‌های استان اردبیل گفت: در روزهای اخیر آماری منتشر شد که به نوعی امنیت و آرامش استان اردبیل را زیر سوال برد در حالی که این آمار درست و واقعی نیست و به نظر می‌رسد در مقایسه با سایر استان‌ها در این حوزه در حق اردبیل اجحاف شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل می گوید: باید در جبران این آمار نگران کننده ورود پیدا کنیم چرا که این استان از استان‌های دارای فضائل اخلاقی، معنوی و ارزشی است و به هیچ وجه مراجعه به پزشکی قانونی و یا گزارش بگومگوها نمی‌تواند مبنای درست ارزیابی استان‌ها در باب خشونت باشد.

به گفته او،: در برخی از استان‌ها حتی دعواهای سنگین‌تر از اردبیل در پزشکی قانونی به ثبت نرسیده و بگومگوها در کلانتری‌ها ثبت نمی‌شود که از این جهت استان اردبیل مظلوم واقع شده و آمارها، آمارهای غلط و مخدوش در این حوزه است.

قاسمیان به جایگاه اول استان در شبکه‌سازی تشکل‌های خیریه اشاره کرد و افزود: ما باید به وجود خیرین افتخار کنیم که در این استان با تلاشی مضاعف سعی می‌کنند تا در ابعاد مختلف یاریگر انسان‌های محروم، نیازمند و دردمند باشند.

او از تلاش‌ها و همراهی خیرین در حوزه‌های مختلف برای کاهش آلام مردم قدردانی کرد و ادامه داد: ۱۲ دستگاه متولی صدور مجوز و همچنین همراهی این تشکل‌های خیرخواهانه هستند که قطعاً در سایه همراهی آنها، استان اردبیل می‌تواند در این حوزه به عنوان یک استان پیشرو و پرچمدار حفظ عزت و کرامت نیازمندان معرفی شود.

رئیس شورای مؤسسات خیریه و تشکل‌های مردم نهاد تصریح کرد: اولویت اصلی در این زمینه رفع نیازمندی مردم بر اساس نیازسنجی‌های انجام شده است و در کنار امر خیر، باید به حوزه آموزش و توانمندسازی فعالان این عرصه نیز بهای بیشتری داده شود.

قاسمیان به سه عنصر امنیت، رفاه و آزادی در سطح کلان حاکمیت دولت‌ها اشاره کرد و گفت: همه دولت‌ها تلاش می‌کنند تا امنیت مناسب، رفاه مطلوب و آزادی را در حد وسیع برای مردم خود فراهم کنند اما آنچه که جمهوری اسلامی ایران را با بیش از ۲۰۰ نوع حکومت دنیا متمایز می‌کند، تأکید بر ۲ عنصر عدالت و کرامت در کنار امنیت، رفاه و آزادی است.

او در ادامه گفت: خیرین در برقراری عدالت و کرامت نقش پیشتاز دارند و سعی می‌کنند تا در تحقق عدالت نسبی پیشرو و پیشتاز عمل کنند.

قاسمیان افزود: در این ۴۴ سال به صورت نسبی تحقق عدالت را شاهد بودیم اما همچنان نیاز است تا عدالت به معنای واقعی در جامعه تحقق یافته و کرامت انسان‌ها نیز حفظ شود.

به گفته او، اگر با حفظ عدالت و کرامت نیاز انسان‌های محروم برطرف شود ما به همان میزان رشد و تعالی را در جامعه شاهد خواهیم بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل بیان کرد: برگزاری این همایش به همت کمیته امداد فرصتی بی‌نظیر است تا ما ظرفیت خیرین را بیشتر شناخته و از آنها در جهت ارتقای کرامت و عدالت جامعه اسلامی استفاده کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha