۱ نفر

در گفتگو با اقتصاد آنلاین اعلام شد؛

ضرورت شفاف سازی ابعاد حضور روس ها در پروژه های اکتشافی ایران

۱۲ آذر ۱۴۰۲، ۹:۵۷
کد خبر: 811344
ضرورت شفاف سازی ابعاد حضور روس ها در پروژه های اکتشافی ایران

عبدالناصر درخشان، عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی گفت: شاید روس‌ها در بعضی از پروژه‌های اکتشافی کمک می‌کنند. در واقع در برخی پروژه‌های اکتشافی شاید نیاز به حفاری‌های بیشتری نسبت به حفاری‌های سال‌های گذشته است.

عبدالناصر درخشان، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: سرمایه گذاری خارجی یک امر مهم و حیاتی در اقتصاد هر کشور به شمار می رود و کشورهایی همچون چین، در ۶ ماهه اول سال ۲۰۲۳، حدود ۶۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی از طرف کشورهای مختلف جذب کرده و یا سرمایه‌گذاری‌های غیرمستقیم خارجی که از طریق بازار سهام بورس انجام می‌شود را در اختیار می گیرد.

وی با اشاره به حضور روس ها در پروژه های اکتشافی حوزه معادن ایران، افزود: البته باید دید که روسیه با چه روندی وارد بخش اکتشافی کشور شده و بر اساس چه پروتکل‌هایی کار می‌کند.

درخشان اظهار داشت: شاید روس‌ها در بعضی از پروژه‌های اکتشافی کمک می‌کنند؛ اما واقعیت آن است که در برخی پروژه‌های اکتشافی، ایران نیاز به حفاری‌های بیشتری نسبت به حفاری‌های سال‌های گذشته دارد و باید از حضور سرمایه گذاران بیشتری استفاده کند، از این رو از ظرفیت شرکت‌های خارجی نه تنها روسیه بلکه هر کشور خارجی که بتواند سرمایه‌گذاری کند، کمک خواهیم گرفت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: باز هم می‌گویم که این مساله باید روشن و شفاف بشود که شرکت‌های روسی چگونه در کشور ما سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

وی تصریح کرد: هر کشوری به منافع ملی ما در خصوص سرمایه‌گذاری کمک کند، باید استقبال کرده و در حوزه سرمایه‌گذاری باید ثبات ایجاد شود؛ به همین دلیل کشورهایی که پذیرفته هستند، بهتر است برای سرمایه‌گذاری به ایران بیایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha