۰ نفر

تجربه رانندگی با اکستریم VX بزرگترین و لوکس‌ترین شاسی بلند مدیران خودرو

۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۱۵
کد خبر: 810375
تجربه رانندگی با اکستریم VX بزرگترین و لوکس‌ترین شاسی بلند مدیران خودرو

اکسید VX جزو شاسی بلندهای جدید و لوکس شرکت چری به حساب می‌آید که در ایران با نام اکستریم VX عرضه می‌شود. فرصتی پیش آمد تا در برنامه تست درایو این خودرو شرکت کنیم و جزییات نسبتا دقیقی در مورد تجربه رانندگی با اکستریم VX به اطلاع برسانیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛شرکت مدیران خودرو عرضه محصولات لوکس چری  را تحت نشان اکستریم در ایران آغاز کرده است. در این بین اکستریم VX بزرگترین و لوکس‌ترین عضو این خانواده به حساب می‌آید و از لحاظ کلاس بدنه و دیگر مشخصات، تقریبا در رده تویوتا لندکروزر قرار می‌گیرد. در برنامه تست درایوی که از سوی مدیران خودرو برای خبرنگاران و کارشناسان تدارک دیده شده بود، فرصتی پیش آمد تا با این شاسی بلند لوکس مونتاژی به رانندگی بپردازیم و ویژگی‌های آن را از نزدیک مورد بررسی قرار دهیم.

مشخصات فنی اکستریم VX

اکسید VX در بازار چین با دو نوع موتور توربوشارژ چهار سیلندر در دسترس مشتریان قرار دارد که یکی از نوع ۱.۶ لیتری بوده و دیگری معادل ۲ لیتر حجم دارد. این دو موتور در بازار ما چندان جدید نیستند و نمونه‌های آن روی بعضی محصولات فونیکس وجود دارد.

تجربه رانندگی با اکستریم VX بزرگترین و لوکس‌ترین شاسی بلند مدیران خودرو

خوشبختانه اکستریم VX به پیشرانه قدرت‌مندتر ۲ لیتری TGDi مجهز شده تا در بحث هیجان سواری نسبت به رقبا کم و کسری نداشته باشد. موتور این شاسی بلند چینی قدرتی برابر ۲۶۱ اسب بخار تولید می‌کند و حداکثر گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر را ارائه می‌دهد.

سیستم انتقال قدرت اکستریم وی ایکس نسبت به مدل سال گذشته یک تحول اساسی را تجربه می‌کند؛ چراکه خوشبختانه گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه جای خود را به یک جعبه دنده فوق‌العاده باکیفیت ۸ سرعته اتوماتیک AT از شرکت بسیار معتبر آیسین ژاپن داده است. این گیربکس طول عمر بیشتری دارد و در برابر فشار رانندگی نیز استهلاک کمتری از خود نشان می‌دهد.

ضمنا اگر اهل گردش تفریح و طبیعت‌گردی هم هستید، باید بدانید که ماشین اکستریم VX به سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک مجهز است و می‌تواند در مسیرهای طبیعی یا جاده‌های لغزنده، عملکرد بهتر و چسبندگی بالاتری ارائه دهد. خصوصا که ماکزیمم گشتاور موتور این خودرو در محدوده کارآمدی قرار گرفته و قدرت لازم برای گذر کردن از مسیرهای نسبتا دشوار را تا حد زیادی فراهم می‌کند.

مصرف سوخت اکستریم وی ایکس در مدل دو دیفرانسیل چیزی نزدیک به ۸.۵ تا ۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که برای یک شاسی بلند ۱۹۲۰ کیلوگرمی، تقریبا متعادل و متعارف به نظر می‌رسد.

خودرو

اکستریم VX

حجم موتور/ سیلندر

2 لیتری توربوشارژ/ چهار

توان موتور

261 اسب بخار / 400 نیوتن متر

سیستم انتقال قدرت

اتوماتیک 8 سرعته / AWD

شتاب 0 100 کیلومتربرساعت

حدود 10 – 10.5 ثانیه

بیشترین سرعت

195 کیلومتر بر ساعت

میانگین مصرف سوخت

8.5 لیتر در 100 کیلومتر

وزن

1920 کیلوگرم

طول عرض ارتفاع فاصله محوری

4970 – 1940 – 1795 - 2900

تجربه رانندگی با اکستریم VX

همان‌طور که اشاره شد در برنامه تست درایو اکستریم VX حضور پیدا کردیم تا قابلیت‌های رانندگی با مجلل‌ترین محصول مدیران خودرو را ارزیابی کنیم. حین انجام این تست درایو، کابین راحت و ساکت این خودرو بسیار لذت‌بخش و خوشایند به نظر می‌رسید. باید اعتراف کنیم که یکی از ساکت‌ترین و بهترین تجربه‌های رانندگی با ماشین های چینی را در اکستریم VX تجربه کردیم. البته با توجه به سطح قیمتی و نوع کاربری، توقعی کمتر از این هم نداشتیم.

ابعاد خودرو کمی بزرگ است و در ابتدا شاید حس عدم تسلط را به راننده منتقل کند، اما همین که کمی با وی ایکس کار می‌کنید، همه چیز عادی می‌شود و سطح تسلط راننده بر خودرو به طور کامل بهبود پیدا می‌کند.

تجربه رانندگی با اکستریم VX بزرگترین و لوکس‌ترین شاسی بلند مدیران خودرو

 چسبندگی مناسب تایرها در پیچ، پایداری بالا و شتابگیری متعادل هم از دیگر ویژگی‌های شاخص رانندگی با اکستریم vx محسوب می‌شوند. البته در سرعت‌های فوق‌العاده زیاد، احتمال بیش فرمانی و افزایش تکان‌های عرضی خودرو وجود خواهد داشت و نباید انتظار پایداری یک ماشین کوچک اسپرت را از این شاسی بلند چینی داشته باشید.

 در تستی که برای شتابگیری انجام دادیم، میزان شتاب 0-100 اکستریم VX معادل 10.09 به دست آمد . تست ترمز این خودرو هم نشان داد که اکستریم VX حدود 37.9 متر مسافت و 2.75 ثانیه زمان نیاز دارد تا از سرعت 100 کیلومتر به توقف کامل برسد. این ارقام برای یک کراس اوور بزرگ بسیار مناسب هستند و نشان از ویژگی‌های رانندگی نسبتا مطلوب این خودرو دارند.

در این بین، گوش به فرمان بودن موتور و گیربکس نسبت به فشرده شدن پدال گاز، حس خوبی به راننده منتقل می‌کند و اعتماد او را نسبت به ترکیب فنی خودرو افزایش می‌دهد. تعویض دنده‌های نرم و دقیق به همراه لگ حداقلی بوست توربو نیز جز خصوصیات فنی مثبت محصول جدید مدیران محسوب می‌شوند .

تجربه رانندگی با اکستریم VX بزرگترین و لوکس‌ترین شاسی بلند مدیران خودرو

نتیجه‌گیری

بعد از انجام تست درایو با اکستریم VX باید به جرات بگوییم که این خودرو یکی از بی‌نقص‌ترین سواری‌ها را از جهت نرمی و راحتی نسبت به دیگر کراس اوورهای چینی ارائه می‌دهد. ضمنا کابین بسیار جادار آن به همراه شمار زیادی از آپشن‌های رفاهی و ایمنی، سطح راحتی و امنیت سرنشینان را به حد قابل توجهی افزایش داده است. در این میان فقط باید دید که مدیران خودرو چه قیمتی را برای اکستریم VX در نظر خواهد گرفت. اگر قیمت این خودرو در حد معقول باشد، قطعا اکستریم VX شانس زیادی برای موفقیت در بازار ایران خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha