۰ نفر

گفت‌وگو اقتصادآنلاین با محمدرضا پورابراهیمی؛

رییس کمیسیون اقتصادی: امسال دولت باید یک لایحه بودجه جامع ارائه دهد و بهانه‌ای پذیرفتنی نیست

۱ آذر ۱۴۰۲، ۸:۰۰
کد خبر: 809330
رییس کمیسیون اقتصادی: امسال دولت باید یک لایحه بودجه جامع ارائه دهد و بهانه‌ای پذیرفتنی نیست

محمدرضا پورابراهیمی داورانی، رئیس کمیسیون اقتصادی بیان کرد: دولت باید حتماً روی موضوعات مهم مانند افزایش درآمدهای پایدار، کاهش کسری بودجه که امروز از چالش های اساسی ماست، مدیریت هزینه و شرکت‌های دولتی در لایحه بودجه با همین ظرفیت قانونی که در اختیار دارد فارغ از برنامه هفتم کارهایی را بکند.

اقتصادآنلاین - پرستو بهرامی راد؛ محمدرضا پورابراهیمی داورانی، رئیس کمیسیون اقتصادی در گفتگو با اقتصادآنلاین در خصوص لایجه بودجه ۱۴۰۳ گفت: من هنوز متن لایحه بودجه را ندیدیم. مجلس ظرفیت‌های خوبی هم در حوزه برنامه هفتم فراهم کرده است. اما برنامه هفتم هنوز قانون نشده است و قابل استناد نیست. تا زمانی که مراحل پایانی را طی نکرده، طبیعتاً تدوین بودجه بر اساس قانون برنامه موضوعیت ندارد. 

وی در ادامه توضیح داد: ما براساس برنامه ششم طبیعتاً باید کار را جلو ببریم تا زمانی که برنامه هفتم قطعی شود. احکام که قانونی بشود، می‌توانیم براساس آنها حکم‌هایی که شورای نگهبان تایید می‌کند را پیشبینی کرد؛ ولی تا زمانی که رسماً ابلاغ نشود، عملاً احکام پیشنهادی و مصوبات صحن در برنامه هفتم قابلیت اجرایی برای لحاظ کردن در بودجه ۱۴۰۳ ندارد. 

پورابراهیمی گفت: فارغ از این شرایطی که در حوزه تصیمات کشور است؛ به نظرم دولت باید حتماً روی موضوعات مهم مانند افزایش درآمدهای پایدار، کاهش کسری بودجه که امروز از چالش های اساسی ماست، مدیریت هزینه و شرکت‌های دولتی در لایحه بودجه با همین ظرفیت قانونی که در اختیار دارد فارغ از برنامه هفتم کارهایی را بکند. تا اتفاقات مثبتی در کشور رقم بخورد. ما انتظارمان این است که دولت یک لایحه بودجه بدهد که تحول درون آن باشد. 

وی تصریح کرد: ادامه روند قبلی باعث کسری بودجه، تورم، مشکلات کارمندان و بازنشستگان و عدم پیشرفت پروژه‌های عمرانی می‎شود. دو سال از دولت گذشته، سال ۱۴۰۰ لایحه دولت قبل بود و ۱۴۰۱ نیز دولتی‌ها گفتند نرسیدیم بودجه خوبی تنظیم کنیم. الان به نظر می‌رسد دولت باید لایحه جامع‌ای ارائه دهد تا خروجی مثبتی داشته باشد و بهانه‌ای نیز وجود ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha