۰ نفر

طرز تهیه سیب زمینی با پنیر گودا

۳۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۵۲
کد خبر: 809304
طرز تهیه سیب زمینی با پنیر گودا

سیب زمینی با پنیر گودا یکی از دستور غذاهای ساده و لذیذ است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن تهیه می‌شود و با هر سلیقه و ذائقه‌ای هماهنگی دارد. در ادامه با طرز تهیه سیب زمینی با پنیر گودا در کنار شما هستیم.

پنیر گودا چیست؟

پنیر گودا (Gouda) یا به زبان هلندی‌ها هودا، پنیر هلندی است که بافت نسبتاً سفتی دارد. این پنیر به همراه پنیر ادام (Edam Cheese) محبوب‌ترین پنیر در هلند است. این محصول لبنی از شیر گاو پاستوریزه و بدون چربی تهیه می‌شود. این پنیر رنگ کرم دارد. گودا طعم ملایمی دارد و نُت طعم آن آجیلی است.

پنیر گودا ، نماد تاریخ و فرهنگ هلند است. این پنیر که از نظر کیفیت و طعم تا حدودی شبیه به پنیر پارمزان ایتالیایی است، به این دلیل که اولین بار در شهر گودای هلند تولید شد، گودا نام گرفت.

تفاوت پنیر گودا با پنیر پیتزا چیست؟

پنیر گودا و پنیر پیتزا دو نوع پنیر محبوب هستند که در آشپزی معمولاً برای مصارف مختلف استفاده می‌شوند. این دو نوع پنیر از نظر ظاهر، طعم و کاربرد دارای تفاوت‌های مهمی هستند. در ادامه خواهیم دید که تفاوت پنیر گودا با پنیر پیتزا چیست.

پنیر گودا

پنیر گودا یک پنیر زرد مایل به کرم است که بافت نسبتاً سختی دارد. این نوع پنیر از شیر گاو تهیه می‌شود و حاوی مقدار قابل توجهی کلسیم و فسفر است. از ویژگی‌های مهم پنیر گودا این است که چربی آن نسبتاً کمتر از بسیاری از پنیرهای دیگر است. به همین دلیل، پنیر گودا به عنوان یک گزینه سالمتر برای استفاده در غذاهای مختلف از جمله پیتزا و سیب‌زمینی شناخته می‌شود. از آنجایی که دمای ذوب پنیر گودا پایین‌تر از سایر پنیرها مانند پارمسان است، سریعتر از آن‌ها آب می‌شود. این ویژگی باعث می‌شود که پنیر گودا در طعم دستورات مختلف بی‌نظیری ایجاد کند.

پنیر پیتزا

پنیر پیتزا همان پنیر موزارلا است که در ایران به نام پنیر پیتزا شناخته می‌شود زیرا در تهیه انواع پیتزاها و سایر غذاهای نوع مشابه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پنیر طعم بسیار ملایمی دارد و رنگ آن شیری است. یکی از ویژگی‌های مهم پنیر پیتزا، قابلیت ذوب آسان آن است که حتی از پنیر گودا نیز سریع‌تر ذوب می‌شود. این ویژگی باعث می‌شود که پنیر پیتزا که لایه رویی پیتزا را تشکیل می‌دهد بعد از حرارت دیدن کاملاً ذوب و طلایی می‌شود.

در نتیجه، تفاوت مهم پنیر گودا و پنیر موزارلا، تفاوت طعم، بافت، رنگ و نقطه ذوب آن‌هاست. معمولاً روی همه انواع پیتزا از پنیر موزارلا استفاده می‌شود. اما پنیر گودا برای پیتزا اختیاری است و طعم خاص و جذابی به آن می‌دهد.

طرز تهیه سیب زمینی با پنیر گودا

طرز تهیه سیب زمینی با پنیر گودا

سیب زمینی سرخ کرده، سیب زمینی کبابی و سیب زمینی پخته شده در فر طرفداران زیادی دارد. در ادامه، با طرز تهیه سیب زمینی با پنیر گودا آشنا خواهیم شد. همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه سیب‌ زمینی با پنیر گودا (برای 2 نفر)

  • سیب‌ زمینی: 2 عدد
  • دیپ پنیر گودا: 100 گرم
  • پنیر گودا طبیعی رنده شده: 500 گرم
  • پنیر پیتزا: 180 گرم
  • پیازچه: 6 عدد
  • کره: 100 گرم
  • ژامبون: 4 ورق
  •  نمک و فلفل: به مقدار لازم

مراحل تهیه سیب زمینی با پنیر گودا

  1. ابتدا  سیب زمینی را به صورت خلالی برش بزنید و روی حرارت سرخ کنید. بگذارید سیب زمینی‌ها کاملاً مغز پخت شوند.
  2. بعد از این که سیب زمینی‌ها کاملاً سرخ شد، یک لایه از آن‌ها را داخل ظرف می‌ریزیم و روی آن دیپ پنیر گودا ، پنیر گودای رنده شده و پنیر پیتزا و همچنین مقداری پیازچه می‌ریزیم.
  3. مقداری نمک و فلفل به مخلوط سیب زمینی اضافه می‌کنیم.
  4. روی پنیرها یک لایه ژامبون می‌ریزیم.
  5. دوباره روی ژامبون یک لایه دیگر از سیب زمینی‌ها می‌ریزیم و مراحل قبل را تکرار می‌کنیم.
  6. روی لایه بالایی سیب زمینی، پنیر گودای پیتزا بریزید و آن را به مدت یک ربع داخل فر ا دمای 180 درجه سانتی‌گراد قرار دهید.
  7. بعد از پختن سیب زمینی‌ها در فر، این غذای خوشمزه آماده سرو شدن است.

نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که کالری سیب زمینی با پنیر گودا زیاد است و باید آن را به مقدار متعادل میل کنید. ضمن این که طعم پنیر گودا اهمیت زیادی در این دستور غذا دارد. حتماً پنیر گودایی را انتخاب کنید که کیفیت بالایی داشته باشد و طعم آن مشابه نسخه هلندی باشد. در ادامه، بهترین پنیر گودای بازار را معرفی خواهیم کرد.

پنیر گودای کالین، بهترین پنیر موجود در ایران

طرز تهیه سیب زمینی با پنیر گودا

کالین یکی از شناخته‌شده‌ترین برندهای لبنی در ایران است که با انواع پنیرهای طبیعی، پنیرهای پروسس، کره، خامه و پودرهای صنعتی خود شناخته شده است. این برند در میان محصولات خود، 3 مدل پنیر گودا را قرار داده است:

  • پنیر گودای طبیعی
  • دیپ پنیر گودا
  • پنیر گودا ورقه‌ای

پنیر گودای کالین با ویژگی‌ها و کیفیت برتر خود به عنوان بهترین پنیر موجود در این کشور شناخته شده است. با ترکیب عناصر طبیعی و استفاده از تکنیک‌های مدرن در تولید، پنیر گودای کالین توانسته است عده‌ی زیادی از طرفداران خود را در سراسر کشور به دست آورد.

ویژگی‌های منحصر به فرد پنیر گودای کالین شامل طعم بسیار خوشمزه و متفاوت، بافت مناسب، و عدم استفاده از مواد نگهدارنده مصنوعی است. این پنیر تازه و طبیعی با ترکیبی متعادل از پروتئین‌ها و چربی‌ها برای سلامتی و لذت ذائقه شما طراحی شده است.

از دیگر ویژگی‌های برجسته پنیر گودای کالین می‌توان به تنوع در نوع و اندازه‌ها اشاره کرد. این محصول در انواع مختلفی تولید می‌شود. همچنین، بسته‌بندی‌های متنوع این پنیر به افراد امکان می‌دهد تا میزان مصرف مطلوب خود را انتخاب کنند.

به طور کلی، پنیر گودای کالین با کیفیت برتر و مزه‌ای منحصر به فرد، به افراد این امکان را می‌دهد تا از یک تجربه خوشمزه و سالم در هنگام مصرف لذت ببرند. اگر به دنبال یک پنیر با کیفیت واقعی هستید، پنیر گودای کالین بهترین گزینه ممکن است.

برای خرید پنیر ، می‌توانید به راحتی و به صورت آنلاین خرید خود را از وبسایت کالین انجام دهید. امکان خرید اینترنتی پنیر گودا کالین در حال حاضر برای شهروندان تهرانی فراهم است.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha