۰ نفر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان:

۷۰ درصد سهم اشتغالزایی کردستان تحقق یافت

۲۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۳۱
کد خبر: 808505
۷۰ درصد سهم اشتغالزایی کردستان تحقق یافت

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: تاکنون اشتغال ۱٥ هزار و ۷۹٥ نفر در استان محقق شدە کە برابر با ۷۰ درصد بودە است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، فرزاد پیشکاری امروز (۲٥آبان) در کارگروه اشتغال استان کردستان که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: دستگاەهای برتر بە لحاظ ثبت عملکرد خود در سال جاری بە ترتیب شامل سازمان جهاد کشاورزی با ۳ هزار و ٨۱۰ نفر، سازمان صمت با ۳ هزار و ٦٥۱ نفر و کمیتە امداد ۳ هزار نفر بودە است.

پیشکاری بیان کرد: همچنین شهرستان‌های برتر استان بە لحاظ ثبت عملکرد خود در سامانە کە بیشترین میزان تحقق اشتغال را داشتند شامل شهرستان سقز و قروە با ٨۷ درصد، بانە ٨٤ درصد و دیواندرە ٨۱ درصد بودە است.

وی با اشارە بە درصد تحقق مشاغل خانگی استان عنوان کرد: در سال گذشتە ۱۱٦ میلیارد و ٤۰۰ میلیون تومان سهم اشتغال استان بودە کە نسبت بە سال‌های گذشتە رقم بسیار خوبی بودە و میزان پرداختی‌های ما نیز بە ٦۰ میلیارد تومان رسیدە است.
 

اشتغال بالای ٦۲ درصد از دانش آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان کردستان با اشارە بە تسهیلات اشتغالزایی تبصره ۱۸ نیز اشاره کرد و گفت: ٦۲.٨ درصد از فارغ‌التحصیلان دانشگاە جامع علمی کاربردی دارای شغل هستند.

شاهین فکور اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کردستان در مجموع دارای ۱۰ مرکز آموزشی در ۱٨۷ رشتە تحصیلی با ۳ هزار و ۱۵۰ نفر دانشجو است که تاکنون ۳۵ هزار و ۶۵۰ نفر فارغ‌التحصیل داشتە است.

وی عنوان کرد: با توجە بە اینکە نیاز اصلی کشور در حال حاضر اشتغال و حل معضل بیکاری است، در طی دو سال اخیر با توجه به تغییرات مدیریتی کە در این دانشگاە صورت گرفتە یک چرخش تحول‌آفرینی را در نظام آموزشی خود صورت دادە کە کاملا متناسب با نیازهای بازار کار، مشاغل جدید و نیاز سنجی برای مشاغل آتی و بە طور کلی اشتغال است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کردستان بە بازنگری در دورەهای مقطع‌دار دانشگاە علمی کاربردی اشارە کرد و افزود: در بهمن ماه سال گذشته سه هزار و ۱۰۰ کد رشته محل حذف شدند، به این دلیل کە این رشتەهای تحصیلی جایی در بازار کار نداشتند.

وی ادامە داد: در راستای بازنگری در رشتەهای تحصیلی در دانشگاە جامع علمی کاربردی، ٨٥۰ کد رشتە محل با توجە بە نیاز روز بازار اضافە شد.

فکور بە طرح تضمین اشتغال اشارە و تصریح کرد: دانشگاه علمی کاربردی در این راستا اقدام به تأسیس مراکز دانشگاهی در جوار صنعت کرده که در بدو ورود برای دانشجویان بازار کار ایجاد شود.

وی عنوان کرد: در مهرماە سال جاری ٦ هزار و ٥۱٨ نفر مشمول این طرح شدند کە تا بهمن ماە سال جاری این تعداد بە ۲۷ هزار نفر خواهد رسید کە رقم بسیار قابل توجهی است.

فکور تاکید کرد: متاسفانە در استان کردستان تنها یک مرکز دانشگاهی در جوار صنعت ایجاد شدە و امیدواریم در سال تحصیلی آیندە بە سە مرکز ارتقا دهیم.

وی بە برنامە تاسیس مراکز جدید اشارە و بیان کرد: امروز دانشگاه علمی کاربردی برنامه‌ای برای توسعه کمی مراکز خود ندارد و برنامە ما ایجاد مراکز دانشگاهی در جوار صنعت است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان کردستان با اشارە بە تسهیلات اشتغالزایی تبصره ۱۸ نیز اشاره کرد و گفت: یکی از دغدغەهای ما در کنار بحث تضمین اشتغال، پرداخت تسهیلات اشتغالزایی بە دانشجویان است.

فکور خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۲۰ فقره تسهیلات اشتغالزایی از محل تسهیلات تبصرە ۱٨ به مراکز آموزشی تحت پوشش استان پرداخت شده که بالغ بر ۱۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده است.

فکور مهم‌ترین طرح دانشگاە جامع علمی کاربردی را طرح آباد دانست و تصریح کرد: این طرح از اسفندماه ۱٤۰۱ آغاز شده و مصوبە وزات علوم را دارد و مخفف آموزش برای اشتغال دانش‌آموختگان است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون یک هزار و ۴۰۲ دوره پودمانی تخصصی در حوزە صنعت، کشاورزی، فرهنگ و هنر و مدیریت خدمات اجتماعی برگزار شدە است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کردستان بە طرح تحصیل همزمان رشتەهای نظری و دانشگاە علمی کاربردی اشارە و خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح دانشجویان رشتەهای نظری در کنار مدرک کارشناسی خود می‌توانند مدرک کاردانی مهارتی هم داشتە باشند.

وی بە انجام پایش اشتغال در آبان ماه سال جاری اشارە کرد و افزود: در بین ۲ هزار دانش آموخته دانشگاه علمی کاربردی پایش انجام دادیم که ۶۲.۸ درصد دانش آموختگان دانشگاە دارای شغل هستند و از این تعداد ۵۴ درصد از آن‌ها از قبل شغل داشته و ۴۶ درصد آن‌ها نیز بعد از فارغ التحصیلی دارای شغل شدەاند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha