۰ نفر

رییس ستاد انتخابات کشور:

همه داوطلبان انتخابات مجلس یکسان هستند

۲۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۹:۳۱
کد خبر: 808487
همه داوطلبان انتخابات مجلس یکسان هستند

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت:در فرآیند انتخابات همه نامزدها یکسان هستند و هیچ فردی برتری بر دیگری ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، سید محمدتقی شاهچراغی شامگاه پنجشنبه در جلسه با استاندار، فرمانداران و بخشداران مازندران که در سالن شماره یک استانداری مازندران برگزار شد، اظهار کرد: طبق بررسی‌ها روزانه میلیون‌ها پیام و محتوای رسانه‌ای فارسی در رسانه‌های بیگانه، شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی منتشر می‌شود که عمده این تولیدات علیه نظام و انقلاب اسلامی است. این عملیات رسانه‌ای برای ادارک سازی غلط از وضعیت کشور صورت می‌گیرد و اگر در این شرایط دستاوردها و خدمات نظام را دقیق و درست بیان کنیم می‌توانیم دسیسه‌های دشمنان را خنثی کنیم.

وی افزود: از مسئولان اجرایی در همه سطوح و شهرستان‌ها انتظار می‌رود که در امر اطلاع‌رسانی پیشرفت‌های استان و کشور اهتمام بیشتری داشته باشند و همه اقداماتی که می‌توانند در افزایش امید و اعتماد و رضایت جامعه اثرگذار باشند را به مردم بیان کنند.

رئیس ستاد انتخابات کشور با تاکید بر ضرورت اطلاع‌رسانی درباره فرآیند انتخابات به آحاد جامعه خاطرنشان کرد: از ظرفیت‌های مختلف اطلاع‌رسانی مانند رسانه‌های گوناگون، فضای مجازی و تبلیغات محیطی برای آماده‌سازی افکار عمومی نسبت به انتخابات پیش رو باید بهره گرفته شود و فضای گفتگو در کشور حول محور گفتمان پیشرفت شکل بگیرد.

معاون سیاسی وزیر کشور درباره عملکرد ستاد انتخابات استان مازندران گفت: اقدامات خوبی در فرآیند انتخابات در استان مازندران صورت گرفته است و تمامی اقدامات ما در عرصه انتخابات باید مطابق قانون مصوب باشد.

رئیس ستاد انتخابات کشور بر ضرورت توجه به انتخاب افراد برای فعالیت در شعب اخذ رأی تاکید کرد و گفت: انتخابات را خود مردم در قالب هیئت‌های نظارت و اجرایی برگزار می‌کنند و توصیه می‌شود در انتخاب اعضای شعب توسط هیئت‌های اجرایی نهایت دقت لحاظ شود و عوامل اجرایی تسلط کاملی بر قانون انتخابات و ضوابط برگزاری را داشته باشند.

شاهچراغی آماده‌سازی همه شعب اخذ رأی یک روز پیش از برگزاری انتخابات را ضروری عنوان کرد و افزود: یکی از مشکلات زمان بازگشایی درب برخی از شعب بود که در قانون جدید تکلیف شده که یک روز پیش از انتخابات همه شعب باید آمادگی کامل را داشته باشند و این قانون را اجرایی و پیاده سازی خواهیم کرد.

رئیس ستاد انتخابات کشور رعایت اصل بی‌طرفی توسط مسئولان و عوامل اجرایی انتخابات را ضروری و خط قرمز دولت در انتخابات بیان کرد و گفت: ستاد انتخابات در هر استان و شهرستان نقطه کانون مرکزی ایجاد آرامش و سلامت است و همه اعضای ستاد انتخابات موظف هستند که اصل بی‌طرفی را رعایت کنند.

شاهچراغی افزود: این که نماینده فعلی رأی بیاورد یا رقیب‌ش پیروز انتخابات شود به عوامل اجرایی و برگزار کننده هیچ ارتباطی ندارد. بسیاری از نامزدها ممکن است با مسئولان و عوامل اجرایی ارتباط دوستانه‌ای داشته باشند یا درگذشته همکار بوده باشند. نباید این ارتباط در عملکرد عوامل اجرایی اثرگذار باشد و حتماً باید در این زمینه نهایت دقت را به خرج داد.

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان این‌که در انتخابات امنیت روانی جامعه اهمیت بسیار زیادی دارد، افزود: از نظر ما در فرآیند انتخابات همه نامزدها یکسان هستند و هیچ فردی بر دیگری برتری ندارد و عدالت تبلیغاتی در انتخابات هم با همین نگاه دنبال می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha