۰ نفر

احتمال افزایش شیوع آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان با فرا رسیدن فصل سرما

۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۲۷
کد خبر: 807615
احتمال افزایش شیوع آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان با فرا رسیدن فصل سرما

فرماندار شهرستان بروجن بیماری آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان یک بیماری ویروسی است که با فرا رسیدن فصل سرما و کوچ پرندگان مهاجر احتمال شیوع آن زیاد می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا؛ فتاح کرمی ششم آبان‌ماه در مانور آمادگی مقابله با آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان در تالاب گندمان گفت: وجود شش تالاب در مناطق مختلف این شهرستان ظرفیت قابل‌توجهی برای رونق و توسعه گردشگری استان به‌شمار می‌رود.

وی با اشاره به مشترک بودن بیماری آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان بین انسان و طیور، افزود: هدف از برگزاری این مانور ارزیابی ظرفیت‌ها و پاسخ به بحران ایجاد شده با هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان است.

کرمی تصریح کرد: به‌همین منظور همکاری و کمک رسانه‌های گروهی و فضای مجازی برای اطلاع‌رسانی به‌موقع و آگاه‌سازی مردم و گروه‌های مختلف نقش اثرگذار دارد.

وی یادآور شد: بیماری آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان یک بیماری ویروسی است که با فرا رسیدن فصل سرما و کوچ پرندگان مهاجر احتمال شیوع آن زیاد می‌شود.

بر اساس گزارش روابط عمومی فرمانداری بروجن فرماندار بروجن اضافه کرد: در این بیماری، پرندگان وحشی و آبزی می‌توانند بدون اینکه خود مبتلا شوند، ویروس‌های آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان را با خود جابه‌جا کنند.

وی گفت: مردم باید در این فصل توصیه‌های ادارات کل حفاظت محیط‌زیست و دامپزشکی را مورد توجه جدی قرار دهند.

کرمی تأکید کرد: از مردم درخواست می‌شود در صورت تشخیص و مشاهده تلفات زیاد، احتمالی و غیرطبیعی در جمعیت طیور صنعتی، نیمه‌صنعتی و بومی موضوع را به شبکه‌های دامپزشکی اطلاع دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha