۱ نفر

زاینده رود در این تاریخ بازگشایی می‌شود

۳۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۴۵
کد خبر: 804814
زاینده رود در این تاریخ بازگشایی می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان از بازگشایی زاینده‌رود از بیستم آبان سالجاری به منظور انجام کشت پائیزه کشاورزان شرق استان خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین، مهرداد مرادمند، روز یکشنبه گفت: در این نوبت سد زاینده‌رود برای کشت پاییزه کشاورزان بازگشایی می‌شود و پیش بینی می شود آب پس از سه روز به مزارع کشاورزان برسد.

وی افزود: در خصوص حجم آب و تعداد روزهای جریان آب هنوز مذاکرات در جریان است و پس از نهایی شدن اطلاع‌رسانی لازم صورت می پذیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: بذر مورد نیاز و سایر نهاده ها برای انجام کشت پاییزه توسط جهاد کشاورزی مهیا شده است و در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، بهمن ماه سال گذشته خروجی سد زاینده رود برای کشاورزان شرق اصفهان افزایش یافت و فروردین‌ و اردیبهشت امسال نیز بازگشایی زاینده رود و تخصیص آب به کشاورزان شرق و غرب استان اصفهان انجام شد.

اراضی کشاورزی حوضه زاینده‌رود نیز حدود ۲۰۰ هزار هکتار است.

رودخانه زاینده‌رود به طول بیش از ۴۰۰ کیلومتر در دهه‌های اخیر به‌دلیل برداشت‌های غیرقانونی در بالادست، انتقال آب به حوضه دیگر، تراکم جمعیت و تا حدودی کاهش نسبی بارندگی‌ها، به یک رودخانه با جریان دوره‌ای، تبدیل و در پایین‌ دست در فصول گرم به‌ویژه تابستان با خشکی مواجه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha