۳ نفر

در انتخابات دوره دوم فراکسیون تشکل‌ها مطرح شد؛

تلاشمان این است که بند ادب را حذف کنیم

۲۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۷:۰۰
کد خبر: 804684
تلاشمان این است که بند ادب را حذف کنیم

دومین انتخابات فراکسیون تشکل‌های اتاق ایران عصر امروز برگزار شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، فرشید شکرخدایی، عضو هیات نمایندگان اتاق ایران در دومین انتخابات فراکسیون تشکل‌های اتاق ایران گفت: ما پانزده عضو ثابت در فراکسیون تشکل‌ها داریم. دوره اول فراکسیون با چالش‌هایی برگزار شد؛ ما عمدا ساختار اساسنامه را طوری گذاشتیم که همیشه انتخابات فراکسیون بعد انتخابات اتاق باشد.

شکرخدایی افزود: نکته بعدی عدم موازی کاری با فدراسیون‌ها بود. فراکسیون به هیچ وجه جایگزین فدراسیون‌ها نیست؛ زیرا اصلا مسائل صنفی را پیگیری نمی‌کند. در این مدت از طرف تشکل‌ها چندین کار کردیم؛ برای مثال با ۱۴۰ امضا برای رییس جمهوری نامه نوشتیم که کار ویژه‌ای بوده است.

ما در کنار هم ما می‌شویم

محمدرضا بهرامن، نایب رییس اتاق ایران اظهار کرد: نگاه ما در هیات رییسه این است که خود را تقویت کنیم و در فضاهایی که به ما اجازه میدهند حضور داشته باشیم.

بهرامن افزود: امروز فضا را میبینیم و گاهی فضا خوشایند بخش خصوصی نیست. فراکسیون امروز یک نقش اساسی دارد. نامه ۱۴۰نفره کجا و نامه‌ای که تکی میدهیم کجا؟ وقتی فراکسیون نامه میزند، مطالبه گری هم افزایش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: تمام نگاه ما این است که در این چهار سال زیربنای خوبی برای این مجموعه فکری داشته باشیم؛ اگر چنین کنیم قطعا به اهداف خود میرسیم. خوشبختانه این نگاه در هیات رییسه وجود دارد. با کنار هم بودن میتوانیم محیط کسب و کار را به شکلی سامان دهیم که سرمایه‌های بزرگ را جذب کنیم.

نایب رییس اتاق ایران تصریح کرد: امروز قطعا فضا برای جذب سرمایه‌گذاری مساعد نیست و نقش فراکسیون بسیار باز است. از تشکل گاهی نمیتوان کاری کرد. ما باید فراکسیون را حمایت کنیم و در کنارشان باشیم.

توان تشکل‌ها را دست کم نگیریم

پیام باقری، نایب رییس اتاق ایران گفت: آنچه که در جهت انسجام بیشتر فعالیت‌های تشکلی باید رقم بخورد، محصول همین جلسات است و من بعد از مدتی که در این حوزه فعال بودم، معتقدم آنچه که ما عمدتا در فضای کسب و کار آسیب میبینیم، حاصل جدایی و چند صدایی است.

باقری اضافه کرد: جایی که فعالین اقتصادی هم صدا هستند و انسجام دارند، طبیعتا نتیجه‌گیری محتوم است. اتفاقا فراکسیون محل تجلی و هم گرایی تشکل‌هاست. این توان را دست کم نگیریم.

وی بیان کرد: آنچه تا امروز دستاورد تشکل‌ها بوده را باید حفظ کنیم و در دوره جدید در جهت بهبود آن تلاش کنیم. آنچه تا امروز عزیزان انجام دادند، ماندگاری فراکسیون بوده است.

تلاشمان از بین بردن بند ادب است

حسین سلاح ورزی، رییس اتاق ایران گفت: برخی دوستان اعتقاد داشتند اساسا اتاق فراکسیون تشکل‌هاست؛ بسیاری اعتقاد داشتند اگر ما در اتاق سه جز اصلی داریم (اتاق‌های استانی، اتاق‌های مشترک و تشکل‌ها)، هر کدام یک امکاناتی دارند که دور هم جمع میشوند. لذا حضور منسجم تشکل‌ها برای پیگیری مطالبات موثر بود.

سلاح ورزی افزود: بسیاری فکر می‌کردند کارکرد فراکسیون انتخاباتی است؛ اما در دو الی سه سال اخیر، فراکسیون یکی از بهترین مواضع کارشناسی را میگرفت. امیدواریم‌این فعالیت برای بخش خصوصی کشور مستمر باشد.

وی تاکید کرد: من در کنار عزیزان هیات رییسه دور دهم، عهدهایی بستیم و برنامه‌ای ارائه کردیم. ما این برنامه را فراموش نکردیم و جنبه انتخاباتی هم نداشت. کماکان معتقدیم که بند ادب که نوعی اپارتاید است، باید تلاشمان را برای از بین بردنش به کار بگیریم.

رییس اتاق ایران خاطرنشان ساخت: بخش عمده‌ای از تشکل‌ها در حرکت بخش خصوصی موثر بودند اما به آنان پرداخته نشده است. آنچه به عنوان تقسیم کار ملی در برنامه دهم آوردیم حتما اجرایی خواهد شد.

سلاح ورزی گفت: بودجه ۱۴۰۲، بودجه مصوبی است که تلاش خود را میکنیم بدون کسری بودجه و ناترازی بودجه آن را محقق کنیم. در حدی که منجر به کسری بودجه جدی نشود، مساله تامین مالی تشکل‌ها را پیگیری میکنیم.

او تصریح کرد: براساس تصمیمی که قبلا گرفتیم همچنان برای تامین مکان مناسب برای تشکل‌هایی که فاقد دفتر مناسب هستند، پیگیری میکنیم و اعتقاد داریم اتاق‌های استانی، اتاق‌های مشترک و تشکل‌ها سه جزیی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha