۰ نفر

نشست فوق‌العاده سازمان همکاری‌های اسلامی / امیرعبداللهیان به عربستان رفت

۲۵ مهر ۱۴۰۲، ۲۰:۳۲
کد خبر: 804159
نشست فوق‌العاده سازمان همکاری‌های اسلامی / امیرعبداللهیان به عربستان رفت

وزیر امور خارجه دقایقی پیش در صدر هیاتی عازم جده عربستان شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه سه‌شنبه شب به منظور شرکت در نشست فوق‌العاده سازمان همکاری‌های اسلامی در صدر هیاتی عازم جده عربستان شد.

برگزاری این نشست فوق‌العاده پیرامون بررسی تحولات اخیر سرزمین‌های اشغالی یکی از دستاوردهای دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به حساب می‌آید.

چندی پیش نمایندگی ایران نزد سازمان همکاری اسلامی در جده در نامه‌ای رسمی آمادگی کشورمان را در میزبانی از نشست فوق‌العاده این سازمان اعلام کرده بود.

بر اساس این گزارش، ایران بلافاصله پس از حملات وحشیانه و فاجعه بار رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه متعاقب عملیات موفقیت امیز طوفان الاقصی که توسط گروه مقاومت فلسطین حماس صورت گرفت، تلاش‌های گسترده دیپلماتیک خود را آغاز کرد.

تماس‌های تلفنی آیت الله ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان با مقامات عالی کشورهای منطقه از جمله عربستان، قطر، عراق، روسیه، فرانسه و سفر منطقه‌ای وزیر امور خارجه به چهار کشور عراق، سوریه، لبنان و قطر، مکاتبه و تماس تلفنی با دبیرکل سازمان ملل و تماس‌های تلفنی رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با همتایان خود در سطح منطقه و جهان از جمله این تلاش‌ها بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha