۲ نفر

فوری؛ حقوق بازنشستگان دوبرابر می‌شود؟

۲۵ مهر ۱۴۰۲، ۸:۰۰
کد خبر: 804033
فوری؛ حقوق بازنشستگان دوبرابر می‌شود؟

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه از برگزاری جلسه‌ای در این کمیسیون درباره موضوع حقوق بازنشستگان خبر داد و گفت: کمیسیون تلفیق جلساتی با دولت برای افزایش حقوق بازنشستگان داشته است که دولت هم با آن موافق است منتها می‌گوید که نمی‌تواند به یک‌باره افزایش ۹۰ درصدی را اعمال کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، رمضانعلی سنگدوینی در توضیح جلسات اخیر کمیسیون تلفیق اظهار کرد: کمیسیون تلفیق بررسی مجدد ۱۲۱ ماده الحاقی مصوب خود ارجاعی از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی را به اتمام رسانده از این میزان ماده، ۲۰ ماده مجددا تصویب شد و چند ماده همچون موضوع حقوق بازنشستگان و مالیات بر حقوق اساتید و قضات باقی مانده است؛ از روز گذشته نیز کمیسیون تلفیق وارد بررسی بندهای ارجاعی از صحن علنی مجلس شده است.

وی توضیح داد: یکی از موارد مراعا مانده مربوط به حقوق بازنشستگان است که اخیرا تلفیق جلسه‌ای برگزار کرد و بحث‌های زیادی شد؛ بازنشستگان خیلی شرایط خوبی ندارند و حقوق آنها با ۳۰ یا ۴۰ سال سابقه کار کم است.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق اظهار کرد: درباره موضوع حقوق بازنشستگان بحث و بررسی زیادی در تلفیق شد دولت هم به طریقی موافق افزایش حقوق است منتها می‌گویند که منابعی ندارد که به یکباره حقوق بازنشستگان ۹۰ درصد اضافه شود. از طرف دیگر قاطبه نمایندگان موافق افزایش حقوق هستند چون حل مشکل بازنشستگان ضروری است و برهمین اساس هم قطعا مجلس شورای اسلامی تصمیم خوبی برای بازنشستگان می‌گیرد.

سنگدوینی گفت: براین اساس یک مدل این است که مثلا اگر کارمندان در طول سال افزایش ۲۰ درصدی حقوق داشته باشند میزان افزایش حقوق بازنشسته‌ها ۳۰ درصد باشد لذا در طول برنامه هفتم توسعه افزایش حقوق اعمال شود که در پایان برنامه شاهد افزایش حقوق ۹۰ درصدی بازنشستگان نسبت به حقوق کارکنان دولت باشیم.

وی اظهار کرد: رئیس مجلس شورای اسلامی با رئیس سازمان برنامه و بودجه هم مطالبی را بیان کردند منتها هنوز کمیسیون تلفیق مصوبه‌ای درباره افزایش حقوق بازنشستگان و چگونگی آن نداشتند قطعا بعد از تعیین تکلیف این موضوع در تلفیق، به صحن علنی برای تصمیم‌گیری ارجاع می‌شود.

سنگدوینی همچنین با اشاره به ارجاع بند مربوط به برداشتن سقف حقوق کارکنان دولت در طول اجرای برنامه اظهار کرد: نظر بنده این است که باید سقف حقوق برداشته شده و کف حقوق اضافه شود چون در غیر این صورت عده‌ زیادی از نیروهای متخصص و نخبه اعم از پزشک و پرستار و نیروهای فنی و مهندسی بعد از کسب سال‌ها تجربه از کشور مهاجرت کرده و به سایر کشورها می‌روند، پس باید در این قضیه کاری شود؛ این موضوع از جمله موارد ارجاعی است که کمیسیون تلفیق در مورد آن تصمیم‌گیری خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 22
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    16 0
    خدا لعنت کند اون کسانیکه برای آوردن رای با افکار و احساسات بازنشستگان قول های دروغین می دهد.
  • علی خوش روان IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    14 0
    هیچ اعتمادی به دولت ومجلس در خصوص حقوق بازنشستگان نیست !!! هردودروغ میگویند واین حرفها فقط مصرف انتخاباتی دارد !!!! بازنشستگان به چه جرمی شکنجه میشوند ؟؟!! مگر همین بازنشستگان انقلاب نکردند ؟؟!! مگر همینها جنگ را هم اداره نکردند ؟؟؟!!! اگر میگویید شکنجه نمیشوند """ معنی خط فقر ۲۵ میلیون تومانی وحقوق زیر ۱۵ میلیون تومانی شکنجه نبست ؟؟؟؟!!!!
  • بازنشسته تامین اجتماعی IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    17 2
    آقای قالیباف ریاست جناب عالی وقتی مفیداست که به بازنشستگان تامین اجتماعی محروم از حقشان کمک کنید مثل علی ع شوید دولتی هاراکهدائم ازبیت المال میرسید
  • محمد IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    7 0
    متاسفانه تا زمانی که وضعیت اشتغال اعم از بکارگیری فراگیر و آینده نگر جوانان و ماحصل آن معیشت بازنشستگان با حداقل ۳۰ سال خدمت در چشم انداز نظام ساماندهی و اجرا نشود همواره باید شاهد ناکارآمدی و فرار مغزها و سرمایه های انسانی و سایر آسیب های وارده به نظام باشیم.
  • طبا IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    10 0
    این خودشیرینیها چیه؟؟؟ هر روز یه مطلب بیخودی که دوزار برای بازنشسته نمی ارزه رو تیتر میکنید، و در آخر هم هیچ !!!؟؟؟؟؟ خیال میکنید با اینکار اذهان جامعه رو گول میزنید و القاء میکنید که داره یه کاری برای این قشر صورت می گیره ؟؟؟ نه تنها سکد نداره که ضررشهم به چشم بازنشسته میره که عمل بسیار ناجوانمردانه ایی هست و فقط خوش خدمتی برای دولت و مجلسیه که با همکاری هم در دو سال پیش قانون مصوب خودشن رو برای همسان سازی حقوقها، هوا کردند !!!!
  • امیر IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    6 0
    اگر تا پایان برنامه نمیریم و ببینیم خوب است چون طرح اشتباهی است
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    8 1
    یک پرستار در کشورهای حاشیه خلیج فارس ۱۰ برابر اینجا حقوق میگیرد چرا اینجا ماندگار بشه آخه .منتش را هم میکشند
  • عبدالعلی گل بابا نزاد عزیزی IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    1 0
    اولا افزایش حقوق یک نمایش بخاطر رای گیر دوم برداشتن سقف بخاطر نجومی کردن حقوق نمایندگان و سرداران وزیر شده و مدیر شده ما بازنشستگان دیگه گول شعار خالی این مجلس ودولت و قاضی که پسرخاله شده زندگی ما را جهنم مبدل کرده را نخورده ورای نخواهیم داد مگر قبل عید حقوق ما بازنشستگان ۹۰درصد کارمندان دولت شود و سلام.
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    0 0
    با۲۹میلیون حقوق سه تابچه دانشجو بدون خونه وماشین مادهک دهم هستیم عجب حتی نهم هم نه دهم مثل سرمایه دارها تجارکارخانه دارها عمده فروشها بسازبفروش ها فوتبالیست ها پزشکان خیلی هم مادهک دهم هستیم
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    1 0
    با۳۱سال کار من بازنشسته باید ۱۰میلیون دریافتی داشته باشم
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    0 0
    این دولت و مجلس هیچ کمکی بجز آزار و اذیت به بازنشستگان نخواهد کرد باز خدا پدر و مادر دولت روحانی را بیامرزد هم حقوق ها را اضافه کرد و هم تورم را پایین نگهداشت
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    0 0
    دروغ. دروغ و دروغ
  • بازنشسته IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    0 0
    سلام.اززمان تحریم هاتاکنون حقوق یه تعداد از۳۰میلیون تا۵۰میلیون بوده و۱۰ برابرحقوق مادولت بایدیا جلو گرانی بگیرد یا افرادی که بالا میگیرند بررسی کنند این بی عدالتی منشا ش ازکجاست واآنها راکمتر کنه وهمه دریک وضع قرار دهد
  • سید IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    0 0
    خجالت بکشید هم شما رسانه ای ها هم مجلسی ها وهم دولت بازنشسته ها رو مسخره دارید الان بیش از یکسال است که همش دارید تیتر می زنید که حقوق بازنشستگان افزایش یافت دو برابر می شود حساب بازنشستگان چه و چه می شود و......ولی هیچ اتفاقی نیفتاده احتمالأ نزدیک انتخابات ریاست جمهوری چندرغاز اضافه خواهد شد
  • حمید IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    0 0
    هیچ قدمی برای بازنشستگان کشوری با سالها رحمت ومشقت وحضور درجنگ وجبهه اعمال نشده ،من کارشناس ارشد پرستاری با 32سال سابقه وحضور داوطلبانه جببه های جنگ وداشتن پست رییس خدمات پرستاری و7سال سابقه ریاست بیمارستان 15میلبون حقوق میگرم
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    0 0
    چرا این قدر دروغ می گویی خجالت بکشید
  • حمید IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    0 0
    چرا نظر بنده را انعکاس نمیدین
  • IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    0 0
    دولت ومجلس به ما بازنشستگان لشگری کشوری تامین اجتمایی دروغ گفتید به شما هیچ اعتمادی نداریم .
  • ,سعید IR ۰۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    0 0
    بازی انتخابات دوباره شروع شد ، اگه میخواستن حقوقها رو زیاد کنند ، امثال میکردن . وعده سر خرمن دادن ، ما هم بعداً رای میدیم.
  • IR ۰۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    0 0
    اینا فقط برای رای اوردن است خودشون حقوقهای عالی میگیرن درک نمیکنن یه باز نشسته هی شرمنده زنوبچشه سال گذشته هم مجلس هم شورای نگهبان تایید کردن ولی اجرا نکردن حقوق ماتا نیمه برج به سختی میرسه بقیش گدایی
  • فرهنگی بازنشسته IR ۰۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    0 0
    شاخص ...عدالت در عمل است نه این هو وجنجال دیر هنگام نمایندگان در دقیقه نود برای رای . این فراموش کردن کسانی به شمارای داده اند بغیر از خشم خدا موجب نفرت جامعه است .
  • بازنشسته IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    0 0
    چقدر حرف مفت میزنید حیا و آبرو هم خوب چیزیه نامردا