۰ نفر

نگاهی دقیق به ۵ مدل چاپگر سه بعدی پیشرفته جهان در سال ۲۰۲۳

۲۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۲۲
کد خبر: 803587
نگاهی دقیق به ۵ مدل چاپگر سه بعدی پیشرفته جهان در سال ۲۰۲۳

​ صنعت تولید مواد افزودنی در سال‌های اخیر رشد سریعی را تجربه کرده است و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که بازار پرینترهای سه بعدی در دهه آینده بیش از دو برابر خواهد شد. طبق گزارش گراند ویو ریسرچ، تعداد ماشینهای ساخت لایه افزایشی (۳DPrinter) ارسال شده در سال ۲۰۲۱ به ۲.۲ میلیون رسید و انتظار می رود تا سال ۲۰۳۰ به ۲۱.۵ میلیون برسد. از تکنولوژی متریال ترموپلاستیک FDM گرفته تا متریال پلیمری SLS تا متریال فلزی DED و موارد دیگر، گزینه های متعددی برای هر فناوری پرینت سه بعدی وجود دارد. با این حال، این انتخاب گسترده می تواند انتخاب درست را چالش برانگیز کند. برای کمک به شما در جهت‌یابی روند بازار تکنولوژی جهان، ما ۶ چاپگر جدید دنیا را بررسی کرده ایم. لیست زیر را بخوانید تا محبوب ترین برندهای بازار چاپگرهای سه بعدی دنیا را بشناسید. ​

  1. چاپگر C۱۰۰۰ Flexmatic – ۳D Ceram

۳dceram.com/imprimante-۳d/c۱۰۰۰-flexmatic

سازنده فرانسوی ۳D Ceram، متخصص در تولید افزودنی متریال رزین سرامیک (Ceramic ۳D Printing)، راه حل صنعتی برای برآورده کردن نیازهای تولید در مقیاس بزرگ ایجاد کرده است. C۱۰۰۰ Flexmatic یک چاپگر برای ساخت قطعات سرامیکی خطی نیمه خودکار است. دارای ابعاد ساخت ۳۲۰ ۳۲۰ ۲۰۰ میلی متر و ضخامت لایه ای بین ۰.۰۲۵ تا ۰.۱۲۵ میلی متر میباشد و با طیف وسیعی از فتوپلیمتر مایع (رزین) سرامیک سازگار است. C۱۰۰۰ Flexmatic یک ماشین صنعتی مبتنی بر فرآیند استریولیتوگرافی است که آن را قادر می سازد تا به سطوح بالایی از جزئیات دست یابد و قابلیت تکرار و دقت را برای کاربرانی که مایل به خودکارسازی فرآیندهای تولید خود هستند، ارائه می دهد.

  1. پرینتر سه بعدیP۱S – Bambu Lab

store.bambulab.com/products/p۱s

P۱S از آزمایشگاه بامبو - یک چاپگر سه بعدی برای مصارف خانگی است که از فناوری FDM (متریال رشته ترموپلاستیک : فیلامنت) استفاده می کند. Plug and Play، استفاده از آن آسان است. دارای حجم چاپ ۲۵۶-۲۵۶-۲۵۶ میلی‌متر است و در صورت اضافه شدن سیستم مواد خودکار Bambu Lab (AMS) می‌تواند در ۱۶ رنگ مختلف چاپ کند. سازنده بویژه بر سرعت چاپگر با حداکثر ۵۰۰ میلی متر بر ثانیه تاکید دارد. حداکثر دمای نازل ۳۰۰ درجه سانتیگراد است. P۱S با رشته های ترموپلاستیکهای مختلف سازگار است: PLA، PETG، TPU، PVA، PET، ABS، ASA، PA و PC. دارای یک محفظه بسته و فیلتر هوای زغال فعال است.

****

نگاهی دقیق به ۵ مدل چاپگر سه بعدی پیشرفته جهان در سال ۲۰۲۳

نکته: بازار پرینتر سه بعدی در ایران طیف تکنولوژیکی محدودتری داشته و در حالت عمومی منحصر به فناوریهای ترموپلاستیک (FDM) و رزینی (SLA) است. البته برخی شرکتهای دانش بنیان داخلی به تازگی اقدام به عرضه محصولات متریال پلیمری یا فلزی به صورت محدود کرده اند. برای مشاهده محصولات چاپگر سه بعدی قابل خرید در ایران، دریافت مشاوره رایگان و استعلام قیمت میتوانید به لینک زیر سر بزنید:

https://www.۳dpe.ir/shop/۳dprinter

شرکت توسعه گران بعد سوم (۳DPE) دارای ثبت رسمی، مجوز فعالیت صنفی میباشد. ما با یک دهه سابقه فعالیت موفق شده ایم به بزرگترین سازمانهای دولتی و خصوصی ایران خدمت رسانی کنیم (از جمله صنایع پتروشیمی، وزارت دفاع، سازمان انرژی اتمی و ...).

****

  1. پرینتر Hunter S – Flashforge

flashforge.com/product-detail/flashforge-hunter-S-dlp-۳d-printer

چاپگر Hunter S که توسط سازنده چینی Flashforge ساخته شده است، نسخه بهبود یافته مدل قدیمیتر Hunter میباشد و بر اساس فناوری پردازش نور دیجیتال (DLP) رزین را قادر می سازد لایه به لایه فوتوپلیمریزه شود - سریع و با دقت بالا - پس برای بخش دندانپزشکی طراحی شده است. دارای حجم چاپ بزرگ ۱۴۴×۸۱×۱۸۰ میلی متر و سرعت چاپ بین ۱۰ تا ۵۰ میلی متر در ساعت است. می تواند لایه هایی از ۲۰ تا ۲۰۰ میکرومتر را چاپ کند. Hunter S همچنین مجهز به یک ماژول نوری با وضوح بالا DLP است که برای دوام تا ۵۰۰۰۰ ساعت طراحی شده است. در نهایت، دارای صفحه نمایش لمسی ۳.۵ اینچی است.

  1. پرینتر Dim – Tritone Technologies

tritoneam.com/dim

تریتون، چاپگرهای صنعتی Dim را در سال ۲۰۲۱ راه اندازی کرد. این راه حل صنعتی بر اساس فناوری ساخت افزودنی MoldJet ثبت شده این شرکت است. فناوری شامل ایجاد قالب و قطعه در یک ماشین واحد است. شایان ذکر است که این فرآیند گرد و غبار تولید نمیکند و قابلیت ایجاد قطعات فلزی و سرامیکی را در مقیاس وسیع و با سرعت بالا و همزمان دارد. در مورد برجسته‌ترین ویژگی‌های آن، متوجه می‌شویم که Dim دارای منطقه تولید ۲۲۰-۱۲۰-۹۰ میلی‌متر است که به بیش از چهار بخش مستقل از یکدیگر تقسیم شده است. علاوه بر این، چاپگر دارای ابعاد خارجی ۲۱۵۰ در ۱۹۶۰ در ۱۸۰۰ میلی متر و وزن ۱۳۰۰ کیلوگرم است. ضخامت اسمی لایه بین ۵۰ تا ۱۰۰ میکرومتر است که باعث می شود قطعاتی با جزئیات بسیار ظریف و کیفیت سطح عالی ایجاد کند. در نهایت، این دستگاه برای ایجاد قطعات پیچیده ای که نیاز به وضوح و دقت بالا دارند نیز ایده آل است.

  1. چاپگر MfgPro۲۳۰ xS – XYZ

pro.xyzprinting.com/en-US/۳d-printer/MfgPro۲۳۰-xS

MfgPro۲۳۰ xS چاپگر SLS از XYZ Printing، بخشی از مجموعه عظیم New Kinpo Group است. چه چیزی این چاپگر را از سایر چاپگرهای SLS متمایز می کند؟ دارای یک پلتفرم باز است که برای سفارشی سازی سخت افزاری یا پروژه های تحقیقاتی ایده آل است. همچنین قابل ذکر است که زمان پرینت آن کاهش یافته است زیرا از متریال پودر استفاده می کند، اما آنچه بیش از همه برجسته میشود، نرم افزار بصری پیشرفته و سینی ساخت قابل جابجایی است که راه حل تمیزتری برای چاپ متریال پودر است. این دستگاه می‌تواند از مواد مختلفی استفاده کند که کاربرد آنرا بسیار متنوع می‌کند. MfgPro۲۳۰ xS دارای حجم چاپ ۲۳۰-۲۳۰-۲۳۰ میلیمتر و سرعت چاپ تا ۲۰ میلی متر در ساعت و ر دمای پایین بین ۱۶ تا ۲۵ درجه سانتیگراد است.

نگاهی دقیق به ۵ مدل چاپگر سه بعدی پیشرفته جهان در سال ۲۰۲۳

  1. چاپگر فلز DMG Mori – Lasertec ۶۵ DED

us.dmgmori.com/products/machines/additive-manufacturing/powder-nozzle/lasertec-۶۵-ded-hybrid

محصولLasertec ۶۵ ، تولید شده توسط DMG Mori، یک چاپگر بر اساس جوشکاری پودر فلز است. با توان ۲۵۰۰ وات و وزن تقریبی ۶۰۰ کیلوگرم، حداکثر ظرفیت سفر ۷۳۵ میلی متر در ۶۵۰ میلی متر در ۵۶۰ میلی متر را ارائه می دهد. این چاپگر برای تولید قطعات فلزی با کارایی بالا، از جمله لوله هایی با خنک کننده داخلی یا منیفولد ایده آل است. درحالیکه برای ایجاد نمونه های اولیه، سریهای کوچک، تعمیرات و پوشش ها توصیه می شود، اما برای تولید صنعتی در مقیاس بزرگ مناسب نیست. Lasertec ۶۵ DED دارای ویژگیهای مفیدی است، مانند دوربین تصویربرداری حرارتی یکپارچه برای نظارت مداوم بر فرآیند چاپ. همچنین سنسور نرخ تغذیه پودر و عملکردهای کالیبراسیون خودکار است. ابزار AM Evaluator به کاربران این امکان را می دهد که به داده های حیاتی مانند اندازه حوضچه مذاب و جریان جرم پودر دسترسی داشته باشند. با جوشکاری انباشته پودر ۵ محور این چاپگر می تواند قطعات صنعتی پیچیده با ساختار داخلی تولید کند که امکان ایجاد ویژگیهای جدید و بهبود یافته را فراهم می کند.

source:

https://www.۳dnatives.com/en/choosing-a-۳d-printer-۰۷۱۰۲۰۲۲۴

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha